جمعه

ترکیه نا امن ترین کشور جهان !


در تمام کشورهای جهان پلیس عامل اصلی ایجاد امنیت برای شهروندان است ، اما در ترکیه خود پلیس ها هم امنیت ندارند !
به گزارش آناتولی روسای پلیس استانبول ، آنکارا ، آناتالیا و شهرهای شرق و جنوب شرق ترکیه با صدور دستورالعمل های حفاظتی از ماموران پلیس خواسته اند تا در هنگام شب از تردد در مناطق تاریک و دورافتاده و حاشیه شهرها خودداری کرده و به هیچ وجه از کسی غذای تعارفی دریافت نکنند !
روز 22 اوت در شهر توریستی آناتالیا یک اتومبیل پلیس هدف تیراندازی تروریست ها قرار گرفت و چند افسر پلیس به شدت زخمی شدند . امروز هم هشت مامور دیگر پلیس هدف حمله مخالفان دولت ترکیه قرار گرفتند.
علیرغم عذرخواهی کتبی و رسمی اردوغان از ولادیمیر پوتین و دستور رئیس جمهوری روسیه برای از سرگیری پروازهای هوایی از روسیه به مقصد ترکیه ، همچنان گردشگران روس از رفتن به ترکیه خودداری می کنند .
وزیر دارایی ترکیه می گوید حوادث تروریستی و کاهش آمار گردشگران ورودی به ترکیه هتلداران این کشور را با خطر ورشکستگی کامل روبرو ساخته و در نتیجه قطع رابطه اقتصادی با روسیه ، و بروز ناامنی در ترکیه ، و کاهش تعداد گردشگران خارجی ؛ بیش از یکصد و پنجاه میلیارد دلار به اقتصاد ترکیه آسیب رسیده است !
نشریات روسی مردم را از سفر به ترکیه منع می کنند و می نویسند : " پلیس ترکیه وقتی نمی تواند امنیت خودش را تامین کند چطور می تواند امنیت گردشگران خارجی را تامین نماید ؟!
شایان ذکر است که تاکنون کمتر اخباری از حملات تروریستی به مراکز گردشگری آناتالیا منتشر شده بود اما اکنون با درگیری های تروریستی در آناتالیا ، این شهر ساحلی هم مانند سایر نقاط ترکیه نا امن شده و گردشگران از سفر به آناتالیا خودداری می کنند .
داعش با انتشار اعلامیه رسمی از خارجیان خواسته است تا به ترکیه سفر نکنند. داعش در این اطلاعیه شهرهای ساحلی ترکیه نطیر آناتالیا و استانبول را که مورد توجه گردشگران هستند منطقه جنگی اعلام کرده است .
در هفته های اخیر حملات زیادی به گردشگران خارجی صورت گرفته و سه توریست آلمانی و ایتالیایی توسط داعش در آناتالیا ربوده شده اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر