پنجشنبه

آمریکا توافقنامه را امضا نخواهد کرد !




با نزدیک شدن به لحظات پایانی ماراتن هسته ای بین ایران و شش قدرت زورگوی جهانی مذاکرات به مراحل حساسی رسیده است . . . 
در این ساعات پایانی ایالات متحده آمریکا با زیاده خواهی و طرح خواسته های غیرمنطقی و غیر قانونی اصرار می کند تا کارشناسان آژانس ( جاسوسان آمریکا و اسراییل ) به کلیه مراکز نظامی و هر نقطه در ایران که لازم می دانند دسترسی نا محدود و سر زده داشته باشند. (مراکزی که هیچ ربطی به برنامه هسته ای ایران ندارند ! ) 
شایان ذکر است بازرسی از مراکز نظامی و دفاعی هیچ ربطی به پروتکل الحاقی ندارد و آمریکا با طرح این موضوع به دنبال مانع تراشی با هدف تخریب مذاکرات است.
همچنین پافشاری آمریکا در حفظ تحریم نظامی ( برنامه موشکی و خرید های تسلیحاتی ) و طرح مسایل اضافی در تفسیر واشنگتن از پروتکل الحاقی فراتر از توافق اولیه لوزان است و بیانگر این است که آمریکا در باره به توافق رسیدن با ایران جدی نیست و با شنیدن اخبار ناگوار اقتصادی ایران از زبان مسئولین عالیرتبه و همزمان درگیری ایران در بحران های آمریکا ساخته سوریه، عراق، یمن و تا چند ماه دیگر افغانستان (با تشکیل داعش در افغانستان) احساس می کند امضای توافق نامه و برداشتن تحریم ها انداختن طناب نجات به سوی غریق است !!
تهدید وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی توسط جان کری در این لحظات پایانی هم تلاش برای عصبانی کردن ظریف و وادار کردن او به خروج از مذاکرات بوده است.
آمریکا و فرانسه موضع انعطاف ناپذیری اتخاذ کرده اند و روسیه هم اگرچه به ظاهر در کنار ایران ایستاده است، اما به خاطر منافع خود تمایلی به حل مسئله هسته ای ایران و رفع تحریم ها ندارد.
کنگره آمریکا هم مایل نیست این مذاکرات به نتیجه برسد و به عنوان برگ برنده دیپلماسی دموکرات ها در انتخابات آتی مورد بهره برداری کاندیدای حزب دموکرات قرار بگیرد !
بنابراین اگر هم توافق نیم بندی صورت بگیرد ، واشنگتن که سابقه طولانی در نقض تعهداتش دارد با توجه به مسائل داخلی آمریکا و فشار متحدانش ( اسراییل و عربستان و کشورهای منطقه ) دامنه خصومت علیه جمهوری اسلامی را وسیع تر خواهد کرد !
آمریکا و اسرائیل در حال حاضر با به کار گیری داعش سرگرم مهیا سازی منطقه برای تجزیه و تاسیس چند اسرائیل جدید هستند و آمریکا برای پیشبرد برنامه های امپریالیستی خود نیاز به دشمن دارد و درخاورمیانه این دشمن مفید برای آمریکا، جمهوری اسلامی است !!
بر فرض حل مسئله هسته ای از چند روز بعد آمریکا سراغ پرونده موشکی و یا پرونده حقوق بشری و یا پرونده فعالیت های تروریستی و سایر پرونده های ایران خواهد رفت !
آمریکا فعلا به دشمن تحت کنترلی به نام جمهوری اسلامی برای سرکیسه کردن کشورهای ثروتمند منطقه و اهداف استراتژیک و اقتصادی و نظامی خود نیاز دارد و در کوتاه مدت به دنبال براندازی رژیم نیست، اما در میان مدت هدف نهایی آمریکا براندازی حکومت جمهوری اسلامی می باشد !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر