شنبه

پشت پرده توافق شش قدرت جهانی با جمهوری اسلامی !

پس از اعلام تسلیم شش قدرت جهانی در برابر برنامه هسته ای ایران و امتیازات حیرت آوری که به ایران داده اند همه ناظران و تحلیلگران برجسته سیاسی جهان می گویند مذاکره نوعی داد و ستد امتیازات است، بنابراین باید دید جمهوری اسلامی چه امتیازاتی به غرب داده است که شش قدرت اول جهان تسلیم خواسته های ایران شده و اجازه داده اند جمهوری اسلامی بیش از دو سوم سانتریفیوژ هایش را جمع آوری کند، اورانیومی را که در اختیار دارد از کشور خارج نماید، راکتور آب سنگین اراک را تغییر کاربری بدهد و سایت زیر زمینی فردو، که خیلی پله می خورد تا کارکنانش به زیر زمین برسند را برای سهولت رفت و آمد به روی زمین بیاورد !
اگرچه تاکنون خبر رسمی در مورد امتیازات اهدائی جمهوری اسلامی داده نشده است اما در محافل سیاسی عمدتا صحبت از یک دسته امتیازات فنی - تکنولژیکی و راهنمائی هایی در خصوص مملکت داری است !
- گفته می شود ایران کلیه تحریم های مالی و بانکی علیه این شش کشور را لغو می کند و آنها قادر خواهند بود به ریال ایران دسترسی پیدا کرده و در مبادلات بانکی و مالی و اقتصادی خود از این ارز معتبر استفاده کرده و پز آن را بدهند !
- با لغو تحریم های بانکی هر شش کشور اجازه تاسیس موسسات مالی و اعتباری و صندوق قرض الحسنه در ایران را داشته و پس از جمع آوری سپرده های مردم می توانند مشابه فعالیت همکاران ایرانی خود پولها را به جیب زده و اعلام ورشکستگی کنند !
- همچنین جمهوری اسلامی تعهد کرده تحریم شرکت های هواپیماسازی بوئینگ و لاکهید و ایرباس را لغو کرده و تکنولژی ساخت هواپیمای ایران صدو چهل ( آنتونف ) را در اختیار این شرکت های بدبخت بیچاره غربی قرار دهد!
- در بند دیگری از این توافقنامه ایران به خاطر ارتقای سطح تکنولژی خودروسازی در آمریکا و اروپا قبول کرده است انتقال تکنولژی ساخت و صادرات اتومبیل های سمند و پراید را آزاد اعلام نماید !
- همچنین جمهوری اسلامی در دادن ویزای سفر به مشتاقان مسافرت به ایران تسهیلاتی قائل خواهد شد تا آمریکایی ها و آلمانی ها و فرانسوی ها که از سانسور و فشار و اختناق و اوضاع بد اقتصادی و بیکاری و گرانی و اعتیاد و هزار و یک بدبختی دیگر جان به لب شده اند بتوانند به جمهوری اسلامی پناهنده شده و در رفاه و آسایش زندگی کنند و از هوا و آب و میوه و سبزی پاک و سالم و بهداشتی و برنامه های جذاب صدا و سیما ( رادیو تلویزیون سابق ) استفاده کنند !
البته دامنه امتیازات اینچنینی که قول آن به شش کشور داده شده زیاد است و ما کم کم انها را برای شما فهرست خواهیم کرد، فقط در اینجا اشاره کنیم که قرار است مستشارانی هم از طرف دولت در اختیار این کشورها قرار داده شود تا به آنها راه و رسم مملکت داری را بیاموزند !
مثلا به آنها اقتصاد یاد بدهند تا متوجه شوند چطور در دوره رکود تورمی که تولید نیمه تعطیل بوده و روز به روز بر آمار بیکاران افزوده می شود و قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم و نرخ خدمات دولتی و بخش خصوصی (در ایران شبه دولتی) با ابلاغ خود دولت بالا می رود در عین حال می شود به امت قبولاند که تورم کاهش یافته است ! ( و مردم هم در عین نارضایتی شاکی نباشند ! )
- آموزش سد سازی در محل های فاقد رودخانه، پاک تراشی جنگل ها و تولید بیابان جهت صادرات خاک به کشورهای همسایه، تغذیه و پرواربندی گاو و گوسفند با زباله های خانگی و بیمارستانی، تولید مرغ هورمونی چهار کیلویی در ظرف پانزده روز، تغذیه مردم با روغن صنعتی پالم، تولید آبلیموی مرغوب بدون استفاده از لیمو و آموزش هایی از این دست هم در پکیج پیشنهادی جمهوری اسلامی قرار دارد !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر