شنبه

رفتگران فوق لیسانس !


در خبرها آمده بود که در خرم آباد که آمار بیکاری بسیار بالاست بیست و سه نفر با داشتن مدارک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس به کار جمع آوری زباله و رفتگری مشغول شده اند ! ( باز خدا را شکر که در این مملکت آشغال زیاده و برای پست آشغال جمع کنی ردیف استخدامی وجود داره ! )
حضور رفتگران تحصیلکرده و فوق لیسانس در شهرداری ها و محول کردن وظیفه خطیر جمع آوری زباله و آت و آشغال به فارغ التحصیلان دانشگاهی نشانه نبوغ مدیران مملکت و توجه آنها به گماردن متخصصین تحصیلکرده در امور حساس و مشاغل و پست های مهم و کلیدی نظیر رفتگری است !

در عوض کارهای بی اهمیت و امور پیش و پا افتاده ای مثل امور سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و غیره و ذالک را هم به تحصیل نکرده ها و بی سوادها سپرده اند تا رعایت انصاف شده باشد !
البته تنها رفتگران خرم آباد فوق لیسانس نیستند، تو همین تهران سر چهار راهها بسیاری از اسپند دود کن ها و فال حافظ فروش ها و شیشه ماشین پاکن ها مدارک دکترا و PHD دارند !
فارغ التحصیلان دانشگاهها نباید تصور کنند به صرف داشتن مدارک عالیه دانشگاهی و یا تخصص می توانند مشغول کاری متناسب با تخصص و تحصیلات خود شوند؛ خیر، اینطور نیست !
خیلی ها که موقع خواندن روزنامه آن را سر و ته می گیرند و بجای امضا کردن انگشت می زنند و حتی دوره تحصیلات ابتدایی را نگذرانده اند در سمت ها و پشت میزهای ریاست و مدیریت کلان نشسته اند و حالشو می برند فقط به خاطر سواد نداشتن و بی شعوری محض ! 
چرا ؟ زیرا که در بعضی ممالک جهان سوم نداشتن سواد و فهم و شعور امتیاز استخدامی محسوب می شود !
کافی است کسی درک و شعور و قدرت تجزیه و تحلیل نداشته باشد و هرچه مقام بالاتر می گوید چشم بسته انجام دهد (!) مطمئنا سری توی سرها در می آورد و به همه جا می رسد و بجای آنکه رفتگر شهرداری شده و کوچه و خیابان را جارو کند کف خزانه دولت و صندوق ارزی و ریالی بانک ها را جارو می کند و سهم خود را بر می دارد، سهم مقامات مافوق را می دهد و حالشو می برد !
فلک زمام امور را دهد به دست نادانان / تو اهل دانش و فضلی همین گناهت بس !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر