سه‌شنبه

نکات عمده تسلیم نامه آمریکا !


پیروزی خارق العاده و غیر قابل پیش بینی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی بر شیطان بزرگ و شیطان های کوچکتر(1+5) منجر به بهت و حیرت جهانی شده و حتی شنیده می شود که من بعد قرار است طرز مخ زدن هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی و وادار به تسلیم کردن یک ابر قدرت و پنج قدرت بزرگ جهانی در دانشگاه های اروپا و آمریکا، برای دانشجویان رشته های سیاسی و کسانی که در آینده می خواهند رئیس جمهور یا وزیر امورخارجه و یا رئیس شورای امنیت ملی و یا دبیرکل سازمان ملل شوند، تدریس شود !
اگرچه توافق بدست آمده در لوزان سوئیس را " بیانیه " نام گذاری کرده اند اما در حقیقت این یک " تسلیم نامه " محض است و به نظر می رسد هیئت جمهوری اسلامی برای حفظ آبروی آمریکا و متحدانش جوانمردانه قبول کرده اند که نام این " تسلیم نامه " را بیانیه بگذارند !
هیئت آمریکایی پس از بازگشت به واشنگتن برای جلوگیری از سرافکندگی بیشتر، مطالبی را اعلام کرد که صد و هشتاد درجه با آنچه هیئت جمهوری اسلامی می گوید تفاوت دارد !
این روایت های مختلف که جان کری یک چیزی می گوید و حاج آقا ظریف یک چیز دیگر، باعث شده که یک عده در داخل قدر زحمات هیئت ظفرمند جمهوری اسلامی در مذاکرات لوزان را نادیده گرفته و توافقنامه لوزان را با قرارداد " ترکمانچای " مقایسه کرده و هم ردیف آن بدانند !
بدخواهان می گویند بیانیه لوزان به زبان های انگلیسی و فرانسه با آنچه آقای محمد جواد ظریف به فارسی قرائت کرد تفاوت های خوف آوری دارد !
باید توجه داشت هیئت آمریکایی به ریاست برادر جان کری و متحدان اروپایی اش که مجموعه پنج به علاوه یک را تشکیل می دهند در برابر ذکاوت و هوش و دیپلماسی برتر هیئت جمهوری اسلامی یعنی حاج آقا ظریف و عراقچی و تخت روانچی حسابی کم آوردند و به اصطلاح ما که بچه طهرون هستیم دچار وادادگی و تسلیم نظرات و خواسته های هیئت جمهوری اسلامی شدند و معلوم است که در بازگشت به کشورهایشان مورد انتقاد قرار می گیرند و برای فرار از انتقادات باید حقیقت را وارونه جلوه داده و سعی کنند با سیاه کردن مردم و مطبوعات و نمایندگان وانمود کنند که پیروز این کارزار بوده اند !
در پاسخ به کسانی که زحمات هیئت جمهوری اسلامی را نادیده گرفته و می گویند آنچه در بیانیه فارسی حاج آقا ظریف آمده با آنچه در متن انگلیسی و بیانات برادر جان کری آمده زمین تا آسمان تفاوت دارد، باید گفت که حاج آقا ظریف از نوجوانی در آمریکا بزرگ شده و درس خود را خوب فرا گرفته و خیلی بهتر از جان کری به زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی مسلط است و به همین دلیل باید به ایشان اعتماد کرد و احتمال داد جان کری یا مطلب را خوب نفهیده و ترجمه نکرده است و یا برای ماله کشی دارد حقیقت را وارونه جلوه می دهد !


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر