جمعه

کمبود پست و مقام برای الباقی روستاییان!

معاون توسعه ریاست جمهوری اسلامی اعلام فرموده است که به میمنت و مبارکی و بر اثر اقدامات عاقلانه دولت های سابق و لاحق سی و سه هزار روستای کشور از بیخ تخلیه شده اند و در این روستاها حتی یک دهاتی پیدا نمی شود! و بسیاری از در و دهات های باقی مانده هم حداکثر دارای بیست،سی خانوار هستند که عنقریب آنها هم به شهرها سرازیر می شوند و چه بسا به خاطر خالی شدن روستاها از جمعیت مجبور شویم در ازای صادرات نفت از چین دهاتی وارد کنیم!!
البته کارشناسان خبره و علمای جامعه شناسی و جمعیت شناسی که خودشان هم از روستاییان سابقا مهاجرت فرموده به شهرهای بزرگ هستند با تمام قدرت سرگرم مطالعه علل سرازیر شدن روستاییان به تهران و شهرهای بزرگ دیگر هستند و شکی نیست همانطور که مسولین محترم تا کنون توانسته اند همه مشکلات ریز و درشت مملکت از بیکاری و تورم و رکود و گرانی و بی خانمانی و بهداشت و درمان مردم و مشکلات زیست محیطی از خشک شدن دریاچه ها و رودخانه ها و آب های زیر و رو زمینی گرفته تا فساد اداری و دزدی های کلان و هزاران بدبختی دیگری را حل و فصل کنند، این مشکل را هم خوشگل حل خواهند کرد!
اما ما هم که عقلی مختصر و شعوری ناقص داریم به عنوان وظیفه شهروندی راه حل هایی را که به این مختصر عقلمان رسیده مجانا و بدون چشمداشت به گرفتن پاداش در اختیار دولت تدبیر و امید می گذاریم، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید!
اگر به پیشنهادات ما عمل شود نه تنها الباقی روستاییان باقی مانده در ولایات روانه شهرها نخواهند شد، بلکه بسیاری از روستاییان عزیز که اکثریت طبقه شهر نشین را تشکیل می دهند پست و مقام خود را ترک کرده و به دهات خود بر خواهند گشت!
اول از همه باید در تمام دهات چند دستگاه رایانه مجهز به نرم افزار فتوشاپ تعبیه گردد تا روستاییان عزیز همانجا اقدام به اخذ دکترا و مدارک عالیه دانشگاه های انگلیس و فرانسه و آمریکا کنند و مجبور نباشند برای اخذ مدارک دانشگاهی،گاو و گوسفند خود را ول کنند و به تهران بیایند!
همچنین باید در تمام قراء و قصبات تعدادی چهارراه ساخته شود تا روستاییان همیشه در صحنه سر چهارراههای ولایت خود مشغول فعالیت اقتصادی شده و برای تکدی گری و اسپند دود کردن و فروش فال حافظ روانه چهارراههای شهرها نشوند!
دویم! هر نماینده ای باید در همان روستای خود بماند و برای نمایندگی شهر نشین ها ده و روستای خود را ول نکند و به تهران بیاید. برای انجام وظایف نمایندگی که عبارت از انتقاد کوبنده از یک جناح و حمایت از جناح دیگر و گاهی گفتن مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل است می توان از وسایل ارتباطی نظیر اینترنت و اس کایپ استفاده کرد.
چون این عزیزان که برای یک دوره چهارساله به شهر می آیند پس از گرفتن خانه شمال شهر و دفتر و دستک و اتول مبیل! دیگر تمایلی به بازگشت به قراء و قصبات و مسقط الراس خود نشان نمی دهند که هیچ بلکه همه فک و فامیل و هم ولایتی ها را هم می کشند و می آورند به شهر!
سیوم ! باید بانک ها در روستاها و کلیه قراء و قصبات شعبه بزنند و اجازه بدهند روستاییان نیازمند به خرید ملک و املاک و کارخانه و شرکت هواپیمایی و غیره و ذالک که محتاج بیست و پنج و سی و چهل هزار میلیارد تومان وام هستند به خاطر این مبالغ ناقابل دهات خود را ول نکنند آواره شهرهای شلوغ شوند و این وام را همانجا در خانه اشان تحویل بگیرند و به ارزهای معتبر تبدیل کرده و از کش ور ! خارج فرمایند...
چهارم اینکه دولت محترم و وزارت نفت برای دور زدن تحریم ها از روستاییان در همان روستای خودشان بهره بگیرد تا روستاییان عزیز ولو زنجانی باشند یا ابهری و یا از سایر نقاط کشور مجبور نباشند برای گرفتن چهار پنج میلیارد یورو نفت و میعانات نفتی و افتتاح بانک در مالزی و تاجیکستان دهات خود را رها کرده و روانه تهران شلوغ شوند!
پنجم اینکه همانطور که در قانون اساسی ذکر شده مسئولین بلندپایه باید ایرانی الاصل باشند باید یک بند هم اضافه شود که علاوه بر ایرانی الاصل بودن باید روستایی هم نباشند و گاو و گوسفند خود را به امان خدا رها نکنند و با دکترای فتوشاپی به شهرها برای گرفتن پست و مقام هجوم نیاورند!
صد البته ما از این پیشنهادات سازنده و نوازنده در آستینمان زیاد داریم اما به همین مختصر قناعت کرده و امیدواریم با نشان دادن حقیقت زندگی شهری به روستاییان دانشمند انها را به ماندن در دهاتشان تشویق کنیم!
حالیه بیشتر دهاتی های عزیز روستاهای خود را به امید زندگی بهتر و استفاده از امکانات شهرنشینی رها می کنند و به شهرها هجوم می آورند، اما ببینیم این امکانات شهری چه هستند؟!
هوای آلوده و سمی که در آن کلیه عناصر جدول مندلیف وجود دارند بجز اکسیژن ! ترافیک کشنده و عذاب آور، آب شرب آلوده به سیانور و مدفوع انسانی و فاضلاب بیمارستانی! سوسیس کالباس تهیه شده از ضایعات مرغ و امعا و احشاء سم داران، فروش گوشت بوفالوی کهنسال و بیمار هندی به شهری ها جای گوشت بره! زندگی در آپارتمانهای بیست سی متری، اجاره خانه گرانتر از نیویورک و توکیو و پاریس! گرانی هزینه کفن و دفن و انتقال از روی زمین به زیر زمین ! و تحمل دهها و صدها مصیبت دیگر که زندگی در تهران و سایر شهر های بزرگ را سخت تر از تحمل اعمال شاقه محکومین جرایم سنگین کرده است!
ضمنا روستاییان محترم نباید برای گرفتن مشاغل مهم و حساس و نان و آبدار دام و طیور خود را رها کنند و راه شهر را در پیش بگیرند، زیرا در حال حاضر همه مشاغل نان و آبدار توسط کسانی که زودتر به شهر رسیده اند اشغال شده، و فقط دست فروشی و اسپند دود کنی و فال حافظ فروشی و گدایی سر چهار راه ها متقاضی می پذیرد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر