چهارشنبه

رجز خوانی رجب ترکیه ای !


حاج آقا " رجب اردوغان " رئیس جمهور پوپولیست ترکیه در اظهارات توهین آمیزی ، جمهوری اسلامی را به دست اندازی در نقاط مختلف خاورمیانه و برنامه ریزی برای ایجاد امپراطوری جمهوری اسلامی متهم کرد و گفت: صبر ترکیه از اقدامات جمهوری اسلامی به سر آمده و جمهوری اسلامی باید نیروهایش را از سوریه، عراق، جنوب لبنان، یمن و سایر نقاط خاورمیانه خارج کند !
یک مثل معروف داریم که می گوید:(( کسی که به ما نریده بود، کلاغ دم بریده بود ! ))
جمهوری اسلامی به حرف تند و زشت شنیدن از رهبران اروپا و آمریکا و اسرائیل و غیره و ذالک عادت کرده است، اما بدگویی و درشت گویی رئیس جمهور ترکیه که رونق اقتصادی و توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورش را مدیون گشاده رویی و دست و دلبازی مدیران و مسئولین جمهوری اسلامی است مصداق مثل معروف: (( مار در آستین پروردن )) می باشد !
سگی را خون دل دادم که با من آشنا گردد / ندانستم که سگ خون می خورد خونخوار می گردد !
تا قبل از تعویض رژیم ایران و تاسیس جمهوری اسلامی وضعیت اقتصادی و اوضاع معیشتی مردم این کشور مشابه فقیرترین کشورهای جهان بود و اکثریت مردم این کشور (( روزی یک وعده غذا )) می خورند !
اما با شروع جنگ برادران عراقی علیه ایران، در حالیکه زیرساخت های دو کشور همسایه ایران و عراق نابود می شدند،ترکیه با فرصت طلبی از هر دو کشور سود برد و زیربناهای خود را ساخت و کشور ترکیه در لیست 10 اقتصاد برتر جهان قرار گرفت !
جمهوری اسلامی در حالیکه در 37 سال گذشته توی دهان بزرگتر از ترکیه زده و می زند و حاضر به کنار آمدن با ارباب ترکیه نیست، در تمام سالهای گذشته با دادن نفت و گاز ارزان قیمت و گشودن بازار ایران به روی کالاهای بنجل ترکیه ای و اعزام دهها میلیون توریست ایرانی به آنتالیا و سایر شهرهای توریستی ترکیه حسابی این دست نشانده آمریکا در منطقه و زائده شرقی پیمان تجاوزکارانه ناتو را چاق کرده است !
چندی پیش در استانبول با دو روزنامه نگار با سابقه ترک ملاقات و گفتگویی دست داد،می گفتند اگر توریست های ایرانی به شهرهای توریستی ترکیه نیایند همه هتلداران آنتالیا و سایر شهرهای توریستی ورشکست می شوند !
اوج حال دادن به رژیم مافیایی ترکیه که شریک استراتژیک اسرائیل در خاورمیانه و جبهه شرقی " ناتو " و تحت کنترل کامل آمریکا می باشد در دولت حاج محمود احمدی نژاد بود که مبادلات اقتصادی به ارقام نجومی رسید و حتی ارتباطات اقتصادی به اتصالات خانوادگی رسید و احمدی نژاد برای ایجاد رابطه صمیمانه تر با خانواده رهبران این کشور وصلت ( ازدواج ) کرد و یک فقره عروس ترکیه ای وارد خانواده خود کرد !
همچنین گفته شد یک تریلی حامل دلار از ایران به ترکیه می رفته که ده – بیست میلیارد دلار پول نقد در آن بوده و به دست ترکیه ای ها افتاده است !
در ادامه این روابط برادرانه پای بابک زنجانی هم به ماجراهای فساد مالی رهبران ترکیه و از جمله پسر همین حاج رجب ترکیه ای کشیده شد و فاش گردید که علاوه بر روابط گسترده اقتصادی رسمی، روابط غیررسمی هم در جهت بهبود اقتصاد ترکیه و کمک به این کشور دوست و برادر برقرار بوده است !
ظاهرا در دولت احمدی نژاد تصور بر این بوده که با افزایش مبادلات اقتصادی با ترکیه و وابسته شدن رشد این کشور به دلارهای نفتی جمهوری اسلامی و در عین حال فاسد کردن مقامات حکومتی ترکیه و به اصطلاح گرفتن " آتو " از ترک ها،می توان انها را از پادویی اسرائیل در سوریه و اقدامات تروریستی در عراق دور کرد و روی آنها تاثیر گذاشت !
اما اظهارات اخیر رجب ترکیه ای و بی تربیتی به جمهوری اسلامی نشان داد که دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی از شناخت دوست و دشمن عاجز است !
درهمین ماجرای " یمن " که عربستان سعودی عده ای از اوباش منطقه را با خود همراه و به " یمن " حمله کرده است، سودان هم قاطی شده و علیه منافع حیاتی ایران عمل کرده و هواپیمای جنگی و نیرو وارد جنگ کرده است !
در طول 37 سال گذشته جمهوری اسلامی بیشترین کمک ها را به سودان کرد و حتی از خرطوم به جنوب سودان اتوبان کشید و کمک های اقتصادی سخاوتمندانه به این کشور فقیر داد و تصور می کرد برای خود شریک استراتژیک در آفریقا دست و پا کرده است ! درست مثل فلسطینی ها که در جنگ عراق علیه ایران داوطلبانه در صفوف عراقی ها با ایران محاربه می کردند و یا فلسطینی های مقیم سوریه که اولین کسانی بودند که سه سال قبل در اردوگاه یرموک در دمشق علیه بشار الاسد دست به مبارزه زدند!
امیدواریم  برای یکبار هم که شده مدیران و مسئولین محترم از این تجربه ها درس بگیرند و دوست و دشمن ایران را بشناسد و بدانند که وقتی به دهان آمریکا مشت می زنند به نوکران دست چندم آمریکا باج بدهند !
این نوکران آمریکا بدون اجازه ارباب آب هم نمی خورند و دوستی اشان با جمهوری اسلامی با چراغ سبز آمریکا و برای چاپیدن ایران است و هروقت هم لازم شد به امر همان ارباب خود دست از دهان کشیده و لیچار بار جمهوری اسلامی می کنند.
اکنون که ترکیه 37 سال از برکت دلارهای نفتی جمهوری اسلامی حسابی باد کرده و چاق شده و با نمک به حرامی علیه منافع جمهوری اسلامی عمل می کند حداقل کاری که باید کرد کاهش سطح روابط اقتصادی با این کشور دست نشانده آمریکا است، اما
مسئولین  جمهوری اسلامی علیرغم همه این حرف ها باز هم صحبت از افزایش چشمگیر روابط اقتصادی با ترکیه و رساندن سطح آن به بیش از 30 میلیارد در سال می کنند !
همچنین باید مسافران و مشتاقان به آشنایی با مظاهر و مفاسد غربی را به سایر نقاط توریستی و خوش آب و هوا و سرشار از مفاسد غربی هدایت کرد تا همه ساله میلیاردها دلار از طریق مسافرت ایرانی ها به سواحل مدیترانه ای ترکیه به این کشور سرازیر نشود.  

                                                       

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر