دوشنبه

120 میلیارد دلار در راه است !


گفته می شود یکی از نتایج  کنار آمدن با آمریکا و قدرت های بزرگ جهانی رفع تحریم های بانکی و آزاد شدن قریب یکصد و بیست میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در بانکهای خارجی است و با آزاد شدن این پولها ی کلان و پمپاژ آن به اقتصاد در حال احتضار جمهوری اسلامی، این کشور در ردیف ببرهای اقتصادی آسیا (کره جنوبی- تایوان- تایلند- مالزی) قرار خواهد گرفت و اقتصاد آن متحول خواهد شد! معلوم نیست این مطالب با چه هدفی منتشر و به اشتهای بازار و انتظارات مردم دامن زده می شود.
در دوران حکومت هشت ساله معجزه هزاره سوم (یا همان حاج آقا احمدی نژاد!) به اندازه کل درآمد ایران از یکصد سال صادرات نفت، یعنی هشتصد میلیارد دلار نصیب ایران شد اما حاصل آن رشد تورم و توسعه بیکاری و رکود و فساد گسترده اقتصادی بود!
در صورت آزاد شدن این پول باید علی الحساب آن را در همان خارج از کشور و به دور از دسترسی علاقه مندان به دریافت وام های ارزی بدون سپردن وثیقه! نگه داشت، زیرا این احتمال وجود دارد در صورتی که این سرمایه ملی را به کشور منتقل کنند، مجددا عده ای زرنگ و اهل حال با توجه به حامیان قدرتمندی که دارند آنها را وام گرفته و دوباره از کشور خارج کنند(و خودشان هم به دنبال آن بروند!)

پس چه نیازی به دوباره کاری و افتادن به دور تسلسل باطل؟! بگذارید همان خارج از کشور امانت بماند جایش امن تر است !!  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر