یکشنبه

رونمایی از ژاندارم جدید منطقه

حمله وحشیانه عربستان سعودی به یمن اگرچه با هدف نابودی جنبش انقلابی حوثی های متمایل به جمهوری اسلامی ایران سامان داده شده است، اما هدف بزرگتری را دنبال می کند.
عربستان سعودی خود را گرانیگاه جهان اسلام می داند و مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی در سوریه، عراق، لبنان و یمن را وظیفه قومی-عربی و تاریخی خود تعریف می کند !
عربستان با تحریک و تشویق اسرائیل و به همکاری فراخواندن ترکیه در طول سه سال گذشته 85 درصد زیربناها و شهرهای سوریه را به وسیله نیروهایی که با پول سعودی ها و سازماندهی و تجهیز جنگ سالاران آمریکا، انگلستان و اسرائیل به سوریه فرستاده شده اند به نابودی کامل کشانده است. همچنین بخشی از این نیروها را که با بازماندگان رژیم سابق عراق (بعثی ها) ترکیب شده اند در عراق به کار گرفته است تا دولت شیعی نزدیک به جمهوری اسلامی را به چالش جدی کشانده و حتی در صورت تجزیه عراق، به نفوذ جمهوری اسلامی در عراق پایان دهد.
عربستان سعودی که با تامین منافع اسرائیل و ایالات متحده مورد تشویق این کشورها قرار گرفته است با حمله وحشیانه به کشور کوچک یمن و بمباران گسترده و بی وقفه به دنبال سوزاندن سرزمین یمن (سیاست سرزمین سوخته) و نابودی کامل این کشور فقیر منطقه و به اسارت درآوردن یمن است.
با پیروزی حوثی ها و کنترل آنها بر دهانه دریای سرخ منافع اسرائیل و متحدان آن (مصر و عربستان سعودی) به خطر می افتاد.
اکنون رهبران اسرائیل خشنودی خود از حملات هوایی عربستان را پنهان نمی کنند و می گویند جنگ ویرانگر عربستان علیه یمن در جهت منافع حیاتی اسرائیل بوده است !
عربستان می کوشد با حملات بی وقفه هوایی و استفاده از یکصد هواپیمای بمب افکن پیشرفته برای بمباران کشور کوچکی که حتی از سامانه دفاع ضد هوایی محروم است به بزرگنمایی قدرت نظامی خود در منطقه و ایجاد رعب و وحشت بپردازد.
آگاهان مسائل داخلی عربستان سعودی و افرادی نظیر : " مداوی الرشید " استاد سعودی تبار مرکز پژوهش های خاوریانه در لندن فاش کرده اند که حمله عربستان سعودی به یمن از چهار ماه پیش در واشنگتن برنامه ریزی شده بود، اما مرگ شاه عبدالله وقفه کوتاهی در این جنگ ایجاد کرد.
دخالت نظامی عربستان سعودی در بحرین و کشتار و سرکوب شعیعیان بحرین و سکوت مرگبار کشورهای منطقه و سازمان های بین المللی در برابر دخالت نظامی عربستان در بحرین رهبران سعودی را دچار این توهم کرد که می توانند با الگوی بحرین در سایر کشورهای منطقه نیز مداخله نظامی کنند !
اکنون عربستان سعودی با همراه کردن ده کشورکوچک و بزرگ عرب و منطقه از امارات و سودان گرفته تا پاکستان و قطر و کویت و افغانستان و ... خود را در نقش یک کشور بزرگ و قدرتمند و گرانیگاه منطقه معرفی و اظهارت آمریکایی ها و اسرائیل ها و سران کشورهای عضو پیمان تجاوزکارانه ناتو Nato در حمایت از وحشیگری عربستان، در حقیقت رونمایی از ژاندارم جدید منطقه است نقشی که تا قبل از تعویض رژیم در ایران و تاسیس جمهوری اسلامی به عهده محمدرضاشاه پهلوی بود.
طراح حمله به یمن فرزند جوان شاه سلمان است. شاه سلمان که اخیرا پس از مرگ شاه عبدالله به سلطنت رسیده است به بیماری های گوناگون منجمله آلزایمر مبتلا  است و به محض روی کار آمدن دست به تسویه سیاسی گسترده ای در میان شاهزادگان سعودی زد تا راه را برای آینده سیاسی و به قدرت رسیدن فرزندش شاهزاده محمدبن سلمان هموار سازد.
شاهزاده محمد بن سلمان که فقط 30 سال دارد اکنون هم رئیس دیوان سلطنتی (وزارت دربار) است و هم پست وزارت دفاع را بر عهده گرفته است.
گفته می شود شاه جدید عربستان به شدت تحت تاثیر فرزندش می باشد و حکم ماشین امضاء برای او را دارد.
شاهزاده محمد معمار جنگ یمن است و می کوشد با پیروز درآمدن از میدان جنگ یمن به تجمیع قدرت در دستان خود پرداخته و در رقابت و جنگ قدرت شدیدی که درون خاندان سلطنتی سعودی جریان دارد جایگاه خود را به عنوان شخص اول و پادشاه آینده سعودی تثبیت کند.
در واقع کشور یمن و مردم بی دفاع آن قربانی جنگ قدرت در میان شاهزادگان سعودی و رقابت منطقه ای میان یکی دو کشور منطقه ای میان دو کشور منطقه شده است !


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر