چهارشنبه

رد گم کردن ترکیه


حاج رجب ترکیه ای با الفاظی غیر دیپلماتیک و بی ادبانه جمهوری اسلامی را به دخالت در امور داخلی سوریه و عراق و سایر کشورهای منطقه متهم کرده و گفته که صبر ترکیه از دخالت های ایران لبریز شده است!
جالب اینکه ترکیه در رویای احیای مجدد امپراطوری عثمانی جاده صاف کن امپریالیسم جهانخوار آمریکا و شرکایش در ناتو و منطقه برای نابودی سوریه و عراق شده و مرزهای خود را برای عبور مزدوران سازمان سی – آی – ا  و انتلیجنت سرویس و موساد باز کرده و حتی آنها را به سلاح های مخرب مجهز می کند.
اکنون چهارسال از روشن کردن آتش جنگ داخلی در سوریه و دو سال از دست اندازی به خاک عراق می گذرد که ترکیه در کنار غیر دموکرات ترین کشور منطقه یعنی عربستان سعودی به پشتیبانی از داعش برخاسته است.
ماجرای کوبانی را تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد که شهر کوبانی توسط داعش محاصره و خلق کرد قتل عام می شدند، اما ترکیه اجازه عبور نیروهای داوطلب برای مبارزه با داعش و شکستن محاصره کوبانی را نمی داد تا هرچه بیشتر کردهای سوریه کشته شوند.
پرونده ترکیه در مورد کشتار و قتل عام 4 میلیون ارمنی و نسل کشی ارامنه هنوز مفتوح است نادیده گرفتن سی میلیون نفر اکراد ترکیه و کشتار وحشیانه کردهای ترکیه طی نیم قرن گذشته لکه ننگی بر دامن این متحد مسلمان ناتو Nato است که هرگز پاک نخواهد شد.
تبلیغات پان ترکیسم در جمهوری های قفقاز شمالی و آذربایجان و اوزبکستان و قرقیزستان و حتی در اویغورستان چین و نفوذ دادن تروریست ها به این جمهوری ها و مشارکت با عربستان در عملیات تروریستی در چچن و داغستان نشان دهنده خود بزرگ بینی ترکیه و دخالت این کشور در امور داخلی سایر کشورها و در حقیقت بازی با دم شیر است!
اکنون در حالیکه دست خون آلود ترکیه در جنگ داخلی سوریه و عملیات تروریست های داعش در عراق به وضوح دیده می شود اردوغان ترکه با بی ادبی و وقاحت برای رد گم کردن،جمهوری اسلامی را به دخالت در امور دیگر کشورها متهم میکند!
جالب اینکه وزرات امورخارجه جمهوری اسلامی بجای تو دهنی زدن به اردوغان ترکه اعلام کرده است که سفر رئیس جمهور ترکیه به جمهوری اسلامی طبق برنامه ریزی قبلی انجام خواهد شد!
به نظر می رسد فحش دادن به جمهوری اسلامی ممر درآمد خوبی برای کشورهای ریز و درشت شده و افرادی مافیایی نظیر
اردوغان ترکه برای خوشایند عربستان سعودی این اظهارات را به زبان می آورند تا عربستان سعودی مقادیری دلار نفتی به حساب آنها واریز کند!
در حملات وحشیانه عربستان به یمن تعدادی از کشورهای فقیر و گرفتار مشکلات اقتصادی هم، از عربستان حمایت کرده و دنبال جنایتکاران سعودی براه افتاده اند و روسای آنها هم اظهارات خوشایند عربستان را به زبان می آورند تا از ذخایر ارزی عربستان سهمی گیرشان بیاید!
اظهارات اردوغان ترکه از این باب بیان شده است.
فکاهی تر اینکه سودان که قادر به تامین امنیت پایتخت خود نیست هم اعلام حمایت نظامی از عربستان کرده است.
ترکیه و سودان هر دو از کشورهایی هستند که در سی و هفت سال گذشته سودهای کلانی از کنار ایران برده اند و اکنون یکی فحش می دهد و دیگری از دشمن ایران حمایت نظامی می کند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر