سه‌شنبه

گوشت بوفالو جای گوشت خر!

یکی از مدیران نیمه بلندپایه در مورد واردات گوشت بوفالوهای بیمار و مسلول از کشور دوست و برادر هندوستان و مصرف این دایناسورها در رستوران ها و چلوکبابی های سطح شهر و رستوران های بین راهی و فروش گوشت بوفالو بجای گوشت گوساله و بره در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی به کارمندان و کارگران زبان بسته هشدار داده و با توجه به ابتلای بوفالوهای هندی به امراض مختلف از جمله سل توصیه کرده است که از گوشت های بوفالوهای وارداتی از هندوستان فقط در تولید سوسیس و کالباس و همبرگر استفاده شود!
آنطور که از اظهارات مدیران محترم بهداشت مملکت بر می آید مدتها است به خاطر ارزانی گوشت بوفالو رستوران ها و چلوکبابی ها گوشت این جانور باستانی را بجای گوشت گوسفند و بره به خورد امت همیشه در صحنه داده اند! 

اکنون که معلوم شده مقادیر زیادی از گوشت این جانوران متعلق به دوران ژوراسیک به خیک مردم بسته شده و سلامت آنها به خطر افتاده است، قرار شده با رستوران ها و چلوکبابی هایی که بوفالو به ناف مردم می بندند برخورد شود و از گوشت بوفالو فقط در تهیه سوسیس کالباس استفاده شود! 

سوال این است که اگر این گوشت ها پیر و آلوده و غیربهداشتی و مبتلا به انواع بیماری های دامی و آلودگی بوده و برای مصرف کنندگان مشکل ساز هستند و نباید در رستوران ها مصرف شوند،پس چرا در تهیه سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار بگیرند؟!
مگر سوسیس و کالباس را همین امت همیشه در صحنه به بدن نمی زنند؟!
در هندوستان چون گاو و گوساله محترم هستند و بالای سر جا داشته و مقدس می باشند ذبح و خورده نمی شوند و به همین دلیل عمرشان حتی از گاو و گوسفندان و الاغ های ما هم بیشتر است و زیاد عمر می کنند و معمولا پس از وفات جنازه این عزیزان را سلاخی کرده و پوست گرفته و به کشورهای دیگری که وارد کنندگان با ایمان و با وجدان و درعین حال سودجو دارد صادر می کنند!
اکنون معلوم شده علاوه بر گوشت خر که مصرف آن در رستوران های برون شهری و داخل شهری سابقه تاریخی دارد مدتهاست امت همیشه در صحنه گوشت بوفالوی مریض و کهنسال هندی را هم وارد چرخه جهاز هاضمه خود کرده و حالش را برده اند! 
سوسیس و کالباس را اگرچه جلوی گربه هم بریزید نمی خورند،اما خوراک مردمی است که به خاطر قرار داشتن زیر خط فقر و فلاکت قادر به خوردن چلوکباب سلطانی و غذاهای گرانقیمت نیستند.به همین خاطر مسولین محترم اگر گوشت بوفالوی هندی را برای تغذیه طبقات مرفه مناسب نمی دانند آنرا برای استفاده در سوسیس،کالباس توصیه نکنند،والله ساندویچ خورها هم انسان هستند!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر