یکشنبه

تنوع شغلی در میان تحصیل کرده های ایرانی !

مرکز آمار ایران بجای آنکه مشت محکمی توی دهان ؛ و جفتک محکم تری توی آبگاه استکبار جهانی بزند و بگوید : " به یمن عقل و شعور و دانش و ابتکار و مدیریت خارق العاده مدیران نظام مشکل بیکاری در ایران حل شده و جمهوری اسلامی تنها کشور جهان است که بیکار ندارد " آمده آمار دشمن شاد کن داده که : " تعداد بیکاران نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری یافته و نزدیک به یازده درصد شده است ! "
در واقع وجود بیکاری در مملکت شایعه است و نه تنها بیکار نداریم بلکه همه به کار هم کار دارند !
اشتغال در مملکت خود جوش شده و همه مردم سرگرم خود اشتغالی هستند بطوری که یک عده سر دیگران کلاه می گذارند و بقیه کلاه دیگران را بر می دارند !
در هفته قوه قضائیه هم مسئولین محترم قضایی از تشکیل ده و نیم میلیون پرونده در محاکم قضایی خبر دادند (!) یعنی از هر هشت نفر ایرانی یک نفر دنبال پرونده اش در محاکم قضائی میدود و مشغول است !
الباقی مردم هم به خاطر ارتکاب جرایم گوناگون در زندان هستند و به گذراندن مدت محکومیت اشتغال دارند ! گروه زیادی از مردم هم به باز کردن لوله های فاضلاب و تخلیه چاه یکدیگر سرگرم هستند ؛ بطوری که هر روز بر تعداد چاه خالی کن ها اضافه می شود و در و دیوار خانه ها از برچسب های آگهی تخلیه چاه پر شده است !
می ماند فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که چون به علت متوازن نبودن نیاز بازار کار با تعداد آنها و یا نداشتن پارتی و وابسته نبودن به فک و فامیل های قدرتمند و یا داماد این و آن آقا نبودن ؛ نتوانسته اند کاری در شان و فراخور تحصیلاتشان برای خود دست و پا کنند و ناچار جذب سر چهار راهها شده اند و مشغول اسپند دود کردن و پاک کردن شیشه اتومبیل ها پشت چراغ قرمز و فروختن فال حافظ و سی دی خوانندگان لوس آنجلسی هستند !
به این ترتیب ملاحظه می فرمایید چه تنوع شغلی زیادی در بازار کار ایران و به ویژه برای تحصیل کرده ها وجود دارد !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر