چهارشنبه

کابوس ناتو !

روسیه تصاویر موشک جدید خود را منتشر کرد. این اسلحه، بزرگترین موشک هسته ای ساخته شده به دست بشر نام می گیرد. این وسیله مرگبار می تواند با سرعت ۷ کیلومتر بر ثانیه حرکت کند.
این موشک های جدید، قرار است جای نسل اول «شیطان» که مربوط به شوروی سابق است را بگیرند. اسلحه جدید روسی توانایی حمل ۴۰ مگا تن کلاهک را دارد؛ بنابراین قدرت آن ها ۲۰۰۰ برابر بمبی است که در پایان جنگ جهانی دوم توسط آمریکا بر شهر ژاپنی هیروشیما انداخته شد .
نام رسمی «شیطان ۲»، «سارمات RS-28» است و به حدی قدرت دارد که می تواند کشوری به وسعت انگلستان یا فرانسه را به نابودی کامل بکشاند. شیطان 2 از تمام موشک هایی که تاکنون به دست بشر ساخته شده اند قدرتمندتر هستند. بر اساس ادعای کارشناسان، حتی نسل اول آن ها نیز می تواند سه چهارم منطقه ای به وسعت نیویورک را برای سال ها از روی نقشه محو کند.
گزارش ها نشان می دهد که برد موشک های جدید تقریبا ۹۷۰۰ کیلومتر است. ۱۶ کلاهکی که آن ها با خود حمل می کنند، می توانند با یک بار پرتاب چندین هدف را مورد اصابت قرار دهند. در ساخت آن ها از سیستم ناوبری جدید «زمینی-گردشی» استفاده شده است. رادارگریز بودن نیز از دیگر ویژگی های آن به شمار می رود. موشک ها می توانند در جهات پیش بینی نشده به بیشتر نقاط جهان حمله کنند.
مقامات نظامی روس اعلام کرده اند که اسلحه جدید می تواند به تمام سپرهای دفاع موشکی آمریکا نفوذ کند. در حال حاضر، این سامانه در اروپا و ناوهای جنگی آمریکا گسترده شده است.
روسیه اعلام کرده است با توجه به تحرکات ناتو در مرزهایش چاره ای جز تقویت نظامی خود و هدفگیری پایگاه های ناتو ندارد .
مقامات غربی با توجه به قدرت ویرانگری سلاح جدید روسی آنرا " کابوس ناتو " نام گذاری کرده اند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر