جمعه

مبطلات روزه !


ماه مبارک رمضان نزدیک است و امت همیشه در صحنه باید حواسشان به اذان مغرب باشد و بدانند تا نماز تمام نشده، و به اصطلاح افطار نشده چیزی به دهان نگذارند و از خوردن و آشامیدن امساک کنند!
اگر چه خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن و چیزی وارد دهان کردن و میک زدن و قورت دادن و غیره و غیره روزه را باطل می کند اما خیلی چیزها را هم می شود در عین روزه دار بودن با خیال راحت خورد و حالشو برد!
خوردنی هایی که روزه را باطل نمی کنند عبارتند از بیت المال، دارایی بانکها، مالمردم، مال من، مال شما، مال صغیر و یتیم و سایر خوردنی هایی از این دست که صاحبان قدرت و وابستگان آنها و مدعیان ایجاد عدالت در عین روزه دار بودن می خورند و از مبطلات روزه به حساب نمی آید!
فقط خوردن نان و آب و کشیدن سیگار و مواردی از این دست که در رساله های عملیه آمده، روزه را باطل می کند و روزه داران محترم با خوردن سه هزار میلیارد تومان و بیست و پنج هزار میلیارد و شصت هزار میلیارد تومان و صد میلیارد دلار و حتی خوردن چهار پنج نفتکش پر از سوخت روزه اشان باطل نمی شود!
پس این بزرگان در عین روزه داری همچنان مال ملت و مال من و شما و مال صغیر و کبیر را بخورند و نگران باطل شدن روزه نباشند، چون این موارد جزو مبطلات روزه نیست!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر