دوشنبه

غرق شدگان !

بر اساس آمارهای پزشکی قانونی نهصد نفر سال گذشته در نقاط آبدار ایران جان باخته اند.

از این تعداد دویست و سی و نه نفر شامل صد و نود و نه مرد و چهل زن بر اثر غرق شدگی در رودخانه ها جان باخته و از این زندگی جانکاه راحت شده اند !
پس از محدوده رودخانه ها و محدوده های خارج از طرح دریا، هفتاد و نه نفر در دریاچه سد و آبگیرها، بیست و هفت نفر در دریاچه های طبیعی، صد و بیست و پنج نفر در استخرها ، هشتاد و سه نفر در کانال های آبیاری، بیست و نه نفر در چاه های آب و در سایر اماکن صد و پانزده نفر غرق شده اند !
جالب اینکه عده ای هم در محدوده ایمن سازی و سالم سازی طرح دریا که غریق نجات دارد و محوطه شنا حصارکشی و از هر نظر ایمن سازی شده غرق شده و به آغوش مرگ شتافته اند !
البته این آمارهایی که پزشکی قانونی داده مربوط به کسانی است که از فرط گرما خواسته اند تن به آب بسپارند و البته جان سپرده اند !
بسیاری هم هستند که بدون آنکه پایشان به آب برسد همه روزه غرق می شوند و خیل عظیمی هم در حال غرق شدن تدریجی هستند ! 
بخشی از امت همیشه در صحنه زیر مخارج گران زندگی در حال غرق شدن هستند، عده ای موقع ثبت نام فرزندان خود در مدارس (که مطابق نص صریح قانون اساسی تحصیل رایگان است!) زیر شهریه های سنگین غرق می شوند، بخش زیادی از اجاره نشین ها زیر موج گرانی اجاره خانه غرق می شوند، کارگران و کارمندان و طبقات حقوق بگیر و قاطبه مستضعفین و الباقی مردم هم که دستشان به جایی بند نیست زیر خط فقر دارند دست و پا می زنند و غریق نجاتی که شنا بلد باشد هم در این مملکت نیست تا آنها را از غرق شدن نجات بدهد !!
یک عده معدودی هم شناگر ماهری هستند و در این سالها خوب زیر آبی رفته و از آب کره گرفته اند روی امواج سنگین میلیاردها دلار و هزاران میلیارد تومان آب آورده (!) سرگرم موج سواری هستند و چون شناگران ماهری هستند و می توانند با هر جریان آبی کنار بیایند ترسی از غرق شدن ندارند بلکه اگر لازم شد سر بقیه رو زیر آب می کنند !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر