جمعه

ممنوعیت افطاری دادن !


با شروع ماه مبارک رمضان ریخت و پاش های عظیم از جیب امتی که خودش نان نداره بخوره (به گفته شهردار تهران ده درصد تهرانی ها محتاج نان شب خود هستند!) شروع می شود و ادارات و موسسات و نهادها و وزارتخانه ها و دولتی ها و شبه دولتی ها سفره های رنگین در هتل های مجلل و سالن های پذیرایی می اندازند و افطاری می دهند!

خرج که از کیسه مهمان بود / حاتم طائی شدن آسان بود!
امسال یکی دو روز که از ماه مبارک گذشته بود حاج آقا نوبخت سخنگوی شیرین زبان دولت با آن ته لهجه رشتی خود اعلام کرد با توجه به تنگ دستی دولت و خوردن کفگیر به ته دیگ، دستگاه های دولتی و شبه دولتی نباید افطاری بدهند!
پای تلویزیون دراز کشیده داشتیم این خبر را از دهان مبارک سخنگوی خوش الحان دولت می شنیدیم و به تدبیر حاج آقا دکتر روحانی برای جلوگیری از افزایش کسر بودجه درود می فرستادیم که در خبر بعدی گوینده اخبار اعلام کرد در مراسم افطاری رییس جمهور برای سران و اعضای احزاب و چه و چه و چه . . .
خلاصه بعد دستور دولت در ممنوعیت افطاری دادن تا الان که خدمت شما هستم چندین خبر و فیلم افطاری دادن رییس جمهور و رییس مجلس و بعضی دیگر از بزرگان از اخبار تلویزیون پخش شده و ما خودمان با این چشمان ضعیفمان دیده ایم!
یک مثلی در قدیم بود که می گفتند: کلاه طرف پشم نداره!
البته این مثل ربطی به مطلب ما نداشت، یهویی یادم اومد!
یک مثل دیگری هم هست که میگوید: احترام امام زاده با متولی اش است، وقتی خود رییس جمهور بخشنامه خودش را نا دیده گرفته و در سالن بزرگ اجلاس سران مهمان دعوت می کند و خبر و گزارشش هم از تلویزیون پخش و پلا می شود، دیگر از زیر دستان جه توقعی می رود؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر