پنجشنبه

زندان وظیفه یا زندان اجباری !




یکی از تهمت های ناچسب که از روز اول تعویض رژیم شاهنشاهی به جمهوری اسلامی زده می شود نادیده گرفتن و زیر پا گذاشتن حقوق بشر و پر کردن زندانها از نویسندگان و روزنامه نگاران و وبلاگ نویس ها و منتقدین و حتی طرفداران خود حکومت است !
البته بعضی اظهارات نسنجیده مسولین هم به این شایعات دامن می زند، فی المثل در حالی که جمعی از مسولین به ضرس قاطع می گویند که سیاست زندان زدایی در پیش گرفته اند و دنبال اجرای مجازات های جایگزین هستند و حتی شهرداری تهران دنبال تغییر کاربری زندان تاریخی اوین است عده دیگری از مسولین می گویند تعداد زندانیان انبار شده در زندان های جمهوری اسلامی چندین برابر استاندارد و ظرفیت است !
یا در حالی که مسولین محترم قوه قضاییه دنبال حذف مجازات زندان و کاهش تعداد زندانیان و خلوت کردن زندانها هستند و این کار را عملا با به مرخصی فرستادن معاون اول احمدی نژاد آغاز کرده بودند، یکباره خبر می رسد زندان وسیع و بزرگ دیگری ساخته ، و با ظرفیت زیاد تکمیل شده و عنقریب آماده پذیرش علاقمندان به اقامت در محبس و سلول های انفرادی خواهد بود !
این قبیل اظهارات هماهنگ نشده و این قبیل اقدامات ضد و نقیص باعث می شود سازمان ملل و سازمانهای مدافع حقوق بشر جمهوری اسلامی را به توسعه و گسترش زندانها و افزایش تعداد زندانیان متهم و محکوم کنند و در مجامع جهانی آنقدر علیه جمهوری اسلامی قطعنامه صادر کنند که قطعنامه دونشان پاره پوره شود !
در حالی که در این مملکت گل و بلبل با مجرمین و متهمین با تعامل و انسانیت تام و تمام برخورد می شود و از مجازات های جایگزین به جای زندان استفاده می کنند، مثلا کل ماجرای شخصی را که زمین های موات و دولتی و اراضی مرغوب ملی را فنس کشی و تبدیل به مزرعه پرورش شترمرغ کرده به فراموشی می سپارند تا گزک به دست احمد شهید ناظر حقوق بشر سازمان ملل ندهند !
یا معاون اول احمدی نژاد را بجای زندان به مرخصی می فرستند یا مودبانه از زنجان بابکی جوان زحمتکشی که چهار میلیارد یورو پول شرکت نفت را گم کرده می پرسند پولها کجاست؟ و چون بابک هم یادش نیست پولها را به کی داده است، می آیند در مصاحبه می گویند متاسفانه میلیاردر نفتی همکاری نمی کند و جای پولها را نمی گوید !
این خود مشت محکمی به دک و دهان احمد شهید و سازمان های حقوق بشری است که زندانهای جمهوری اسلامی را با گوانتانامو مقایسه می کنند و می گویند در زندانهای ایران شکنجه وجود دارد !
اگر شکنجه بود که تا حالا صد بار زنجان بابکی گفته بود پشت پرده چپاول محموله های نفتی کی بوده و پولها دست کیه !
به هر حال علیرغم رعایت حقوق بشر در جمهوری اسلامی باز هم دشمنان از احمد شهید گرفته تا احمد موجی و احمد جانباز و سازمان های جهانی و کشورهای مختلف استکباری و امپریالیستی و صهیونیستی و سایر ملل و دول جهان چون چشم پیشرفت های خیره کننده این مملکت را ندارند و در محاصره اقتصادی و تحریم ها و در سوریه و یمن هم از ما شکست خورده اند می گویند آمار زندانیان در ایران بالا است و ایران در اعدام هم از دنیا پیشی گرفته و رکورد زده است !
به اعتقاد من برای پایان دادن به تبلیغات زشت و زننده باید زندان رفتن در جمهوری اسلامی مثل سربازی رفتن قانونی و اجباری شود تا دیگر مجامع بین المللی نتوانند از جمهوری اسلامی به خاطر زندانی کردن مردم انتقاد کنند !
الآن قانون نظام وظیفه اجباری داریم و جوانان بالای هجده سال بر اساس قانون دوسال به سربازی می روند و هیچ مرجعی هم در دنیا از جمهوری اسلامی به خاطر بردن مردم به سربازی انتقاد نمی کند چون بر اساس قانون است، اگر مجلس محترم که در همه حال به فکر مردم است زندان رفتن را هم اجباری کند و قانونی تصویب کند که بجز دزدان بیت المال و ثروت های عمومی و مختلسین و زمین خواران و غارتگران منابع طبیعی و دور زنندگان تحریم ها و سوء استفاده کنندگان از پست و مقام دولتی، بقیه مردم بر اساس مثلا الفبا یا دو رقم آخر شناسنامه یا سال تولد چند سالی را اجبارا در زندان بگذرانند چون امری قانونی و مصوب مجلس است دهان احمد شهید و سازمان های حقوق بشری هم بسته خواهد شد !
در ضمن چون نماینده حقوق بشری سازمان ملل خیلی به آزادی بیان حساس است و مرتب در گزارش هایش جمهوری اسلامی را متهم به جلوگیری از آزادی بیان ایرانیان می کند بهترین راه برای پایان دادن به این انتقادات و بقول معروف گرفتن بهانه از دست استکبارجهانی و منطقه ای و محلی این است که زبان کلیه هموطنان در بدو تولد ختنه شود تا اصولا کسی قادر به کوچکترین بیانی نباشد، چه برسد بخواهد مثل سران فتنه سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد و برای جمهوری اسلامی هزینه درست کند !
باز هم اگر عقلم به ابتکارات و راهنمایی های جدیدی رسید مضایقه نخواهم کرد !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر