چهارشنبه

" بز زاده " !!



این عزیزی را که در بغل من مشاهده می کنید فرزند یک " بز " شریف و پاک دست و پاکدامن و بلکه پاک دست ترین " بز " از تاریخ مادها به اینطرف است !

" بز " اگر بز هست گو نزد من آی
تا در آغوشش بگیرم تنگ تنگ !!

این " بزغاله " یا به عبارتی " بز " زاده ( ! ) بسیار شریف و پاکدامن است و با بسیاری از " بز " زاده ها تفاوت ماهوی و اساسی و ژنتیکی دارد!
این عزیز دل مادر با آنکه فرزند یک " بز " و یا بقول قدیمی ها " بزغاله " و یا به عبارت مصطلح " بز زاده " است از موقعیت پدرش ( بز ) سوء استفاده نمی کند و به حق طبیعی علف چری و یک مشت سبزه ای که هنگام چریدن می خورد قانع است و حق یک مشت گوسفند ساده دل و خوش باور را پایمال زیاده خواهی و فزون طلبی نمی کند!
من شخصا خیلی قبولش دارم، چون می دانم با آنکه پدرش " بز اخفش " شاخ های بزرگی دارد و دارای موقعیت ممتازی در میان گله " بز " ها است، نه تنها تا حالا از شرکت ها و کمپانی ها و اصطبل ها و طویله های خارجی زیر میزی و پورسانت و حق و حساب نگرفته، بلکه به مراتع و چراگاه های گوسفندان هم تجاوز نکرده و زمین های موات و اراضی ملی و موات و دولتی را هم فنس کشی نکرده و صاحب نشده است!



این بزغاله ( بز زاده ) شاید تنها بزغاله ای است که وام سنگین و بدون وثیقه چند میلیون دلاری و چند صد میلیون یورویی و چند هزار میلیارد تومانی هم نگرفته و از کشور خارج نکرده است !
حالا ممکن است عده ای بگویند : خوب این یک " بز " زاده است و چون حیوان است عقلش به این مارمولک بازی ها نمی رسد !
در پاسخ این منتقدین باید گفت : مگر آنهایی که اموال عمومی را غارت کرده و بیت المال را چپاول کرده و به بهانه دور زدن تحریم ها ملت و دولت را دور زده اند و چند هزار میلیارد تومان و چند صد میلیارد و چهار میلیارد یورو و تریلی تریلی ارز از کشور خارج کرده اند یک مشت " بز " و " بزغاله " نیستند؟!
منتهی فرق است بین "بز " و " بزغاله " متعهد و پاک دست تا یک مشت " بز گر " و " بز فاسد " و رشوه خوار و غارتگر !
این " بز " ها گر و فاسد تقریبا همه گله را فاسد کرده اند و تعجبی ندارد که " بزغاله " های آنها هم حق و حقوق گوسفندان را غارت و چپاول می کنند !
به هر حال این " بزغاله " ما تا بحال سم خود را به علف حرام آلوده نکرده و دکترای تقلبی هم از آکسفورد نگرفته و به مفاسد اقتصادی و اخلاقی هم آلوده نشده است !
این نشان می دهد ضرب المثل معروفی که می گوید : " عاقبت بززاده بز شود، گرچه با آدمی بزرگ شود " حداقل در مورد بزغاله ما صحت ندارد، و بزغاله ما چون با ( آدم ) بزرگ شده اهل فساد اقتصادی و دزدی و غارتگری و به یغما بردن چندین محموله نفت و میعانات نفتی و میلیاردها ارز و جارو کردن کف خزانه بانکها نیست !
اما بسیاری از " بز " ها و " بزغاله " ها معلوم نیست تو چه طویله ای و در چه شرایط تربیتی بزرگ شده اند که نه حرام و حلال سرشان می شود و نه فرقی بین اموال شخصی و اموال و ثروت های عمومی قائل هستند، و اخیرا حتی به دکل نفتی و هواپیما هم رحم نمیکنند و همه چی خوار شده و هرچی دم دستشان باشد را می خورند، و کم مانده بیایند مال مرا هم بخورند !
بیت : 
میان " بز " من با " بز " یارو
تفاوت از زمین تا آسمان است ! 
























































































































هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر