پنجشنبه

دگرگونی علم اقتصاد در دولت فاقد تدبیر و نا امید !


هر طفل دبستانی و هر فارغ التحصیل نهضت سواد آموزی که حداقل دو دو تا چهار تا را بلد باشد و هر مصرف کننده و شهروند حتی روستاوندی (!) که به قول معروف دستش توی خرج است می داند که افزایش روز افزون و لحظه به لحظه قیمت ها ( بویژه در شرایط رکود و بدبختی فراگیر ! ) و کمبود کالا و خدمات به معنای وجود تورم است.
در همه کشورهای جهان وقتی تولید و عرضه کالاهای مورد نیاز بازار و مصرف کنندگان ناکافی است و نرخ ارایه خدمات عمومی و نیازهای ضروری مردم مثل بهای حمل و نقل روز بروز افزایش میابد و گرانی تسمه از گرده مردم می کشد، این وضعیت آشفته اقتصادی را "تورم" می گویند.
تا کنون تصور می شد که برای مبارزه با غول تورم باید به توصیه های اقتصاددانان برجسته و کارآزموده عمل کرد و فی المثل نقدینگی سرگردان را مدیریت و پولهای بدون پشتوانه را جمع آوری و بویژه تولید را افزایش داد و از این قبیل اقدامات اقتصادی که در ممالک موفق دنیا قبلا تجربه شده است. . .
اما در دولت حاج آقا دکتر حسن روحانی که بارها قول داده بود مثل دولت حاج محمود دکتر احمدی نژاد آقا آمار کشکی درست نکند و برای گول زدن خلق الله با پوپولیسم بازی (مودبانه مردم فریبی !) آمار های ساختگی مخالف و متضاد با واقعیات از خود بیرون ندهد، روی احمدی نژاد را در وارونه جلوه دادن حقایق و آمارسازی و قلب واقعیات سفید کرده و در حالی که خودشان لحظه به لحظه سرگرم گرانسازی قیمت ها و غیر قابل تحمل کردن زندگی برای امت همیشه گرفتار هستند و هنوز مردم از شوک گران شدن بنزین در نیامده اند قیمت گاز و نفت و گازوییل را بالا می برند (!) و بهای حق بیمه را افزایش داده و بر قیمت خدمات بهداشت و درمان ، و نرخ ویزیت پزشکان می افزایند . . . و خلاصه از صبح تا شب کاری جز گران سازی ندارند با حرافی و سخنرانی ها و مصاحبه های مسلسل وار می گویند دولت موفق به کاهش تورم شده و کاهش تورم به شدت ادامه دارد و از این قبیل حرف هایی که مطلقا با واقعیات اقتصادی موجود و آنچه مردم با گوشت و پوست و استخوان و بواسیر خود حس می کنند تطابق و همخوانی ندارد !
( خود گویی و خود خندی ، عجب مرد هنرمندی !! )
فرق این ها با دارو دسته قبلی این است که فعلا در مورد دیده شدن هاله نور حرفی نزده اند !
با توجه به اینکه مسئولین محترم کشور از دم مسلمان دو آتشه و متدین واقعی و خدا ترس و اهل نماز و روزه و انجام واجبات و حتی مستحبات هستند و با توجه به محکومیت دروغگویی زبانم لال اهل عوام فریبی و دروغگویی و سیاه بازی و تحمیق و فریب امت همیشه در صحنه نیستند و نمی توان در اظهاراتشان پیرامون سقوط تورم به زباله دان تاریخ کوچکترین شکی کرد و از طرفی امت همیشه در صحنه هم بطور مداوم شاهد افزایش قیمت ها هستند و در خرید های ضروری روزمره اشان و در پرداخت قبوض آب و برق و گاز و تلفن و حق بیمه و سایر عوارض و مالیات ها دچار فشار و درد شدید ( دور از جونتان شبیه فشار و دردی که حجاج محترم در گیت بازرسی فرودگاه کشور دوست و لواط گر عربستان متحمل شدند !! ) می گردند و بطور لحظه ای شاهد افزایش تورم هستند، این تناقض در گفتار مدیران راستگو با واقعیت های اقتصادی موجود فقط یک دلیل دارد و آنهم استکباری و صهیونیستی بودن علم اقتصاد جهانی است که باید تدریس آن مثل تدریس علوم انسانی غربی در جمهوری اسلامی ممنوع گردد و علم اقتصاد ساخت وطن که افزایش قیمت ها و گرانی روز افزون را مساوی و مترادف کاهش تورم می داند تدریس گردد !
خیلی ها که مثل ما اعتقادی به اقدامات اقتصادی و مدیران اقتصادی دولت بی تدبیر و نا امیدندارند و از این بی تدبیری ها بکلی نا امید شده اند می گویند: ( آمار های این دولت مثل مایوی دو تکه است، همه چیز را نشان میدهد بجز چیزهای اصلی را !! )
باید این احتمال را هم در نظر گرفت که ممکن است حرف رییس دولت و مدیران اقتصادی دولت از یک نظر درست باشد و آن اینکه : چون در لغت " تورم " به معنای ورم کردن است، وقتی به ضرس قاطع می گویند تورم از بین رفته است منظورشان این است که " ورم " خوابیده است !
آنچه هم دیده می شود این ادعا را ثابت می کند، چون به خاطر گرانی های سرسام آور و کاهش قدرت خرید مردم ، آن یک ذره پی و چربی هم که از گذشته در بدن امت همیشه در صحنه وجود داشت بکلی آب شده و عموم مردم ورمشان خوابیده و دیگر اصلا ورم نمی کنند. حتی خطر چاقی و ورم کردن موضعی هم از میان رفته و قرص های تقویتی و ویاگرا و دوپینگ هم جواب نمی دهد !!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر