جمعه

لزوم انجام معاینات پزشکی مدیران کشور !


خبرهای مفاسد مالی و اقتصادی آنقدر زیاد شده که از مزه افتاده است. یک روزی خبر دزدی های چند هزار میلیارد تومانی و اختلاس های بانکی چندین هزار میلیاردی برای مردم شگفت آور بود، اما با انتشار اخبار دزدی های چند صد میلیون دلاری و یا چهار میلیارد یورویی زنجان بابکی و اختلاس های کلان ارزی، این اخبار برای مردم آنقدر عادی شده که اگر خبر برسد کل مملکت را هم یک جا خورده اند کسی تعجب نمی کند!
البته نباید تصور کرد که با مفاسد اقتصادی و مالی برخورد نمی شود و دست غارتگران و دزدان را باز گذاشته اند، خیر، برخورد می شود و نمونه اش همین اعدام متهم ده هزار تومانی هفته قبل در مشهد است !
همچنین به کسانی که وام های بسیار کلان بانکی گرفته و در حقیقت ذخایر بانکها را غارت کرده و پس نمی دهند اخطار شده که اگر این وام های کلان را بر نمی گردانید پس کی می خواهید بر گردانید؟!
بهر حال اگر چه دزدی و اختلاس و به یغما بردن ثروت های عمومی آنقدر گسترش پیدا کرده که به عرف تبدیل شده و دیگر توجهی را بر نمی انگیزد، و در حقیقت اگر کسی دستش برسد و دزدی و اختلاس نکند جای تعجب دارد اما گاهی خبرهایی می رسند که انسان با شنیدن این اخبار از بالا و پایین شاخ در می آورد! 
وکیل سازمان تامین اجتماعی که این روزها دنبال باز پس گیری دارایی های چپاول شده این سازمان در دوران سلطنت محمود شاهی معروف به دولت های نهم و دهم است در مصاحبه با جراید کشور گفته است که قاضی مرتضوی معروف به متهم کهریزک همدست بابک زنجانی بوده و با کشیدن یک طغری چک چندین میلیارد ین ژاپن از محل دارایی های سازمان تامین اجتماعی را به حاج آقا بابک زنجانی داده است و وقتی از وی در مورد این حاتم بخشی چندین هزار میلیارد ینی سوال شده پاسخ جالبی داده و با لسان مبارکشان فرموده اند خطای دید بوده است!
یعنی می خواسته بنویسد چهار ین ژاپن نمره عینکش بالا پایین شده چشمش خوب ندیده خطای دید روی داده ، و نوشته چهار میلیارد ین !
به هر حال همانطور که گفته اند انسان جایز الخطا است و ممکن است خطای چشمی بکند و یک چهار میلیارد ین اشتباهی و از روی خطای چشمی به جیب همکارش بریزد و البته در قوانین جزایی مجازات چشمی نداریم و این قاضی با سابقه که بخصوص جامعه مطبوعاتی و روزنامه نگاران مکرر مورد چشم زخم وی واقع شده اند همانطور که در ماجرای کهریزک و زهرا کاظمی بیگناه بوده در ماجرای همکاری با زنجان بادکی و هپل و هپو کردن دارایی های کشور هم بیگناه است و مشکل از ضعف بینایی و انحراف چشمی بوده است !
مولانا از همان هفت قرن پیش موضوع ضعف چشمی حاج آقا مرتضوی معروف به متهم کهریزک را پیش بینی کرده و گفته بود ز دست دیده و دل هر دو فریاد، که دیده هر چه بیند دل کند یاد !
حالیه اتفاقی است که افتاده و نباید موضوع را کش داد چون پیشینیان بخوبی گفته اند گر حکم شود که مست گیرند ، در شهر هر آنکه هست گیرند!
متاسفانه ما از این افراد که دارای انحراف چشمی هستند زیاد داریم !
بهترین راه مقابله با دزدی های کلان این است که موقع انتصاب مدیران مومن و پاکدست در پست های نان و آبدار آزمایشات چشم پزشکی و صحت مزاج و سلامت اندام از آنها گرفته شود تا انحراف چشمی که می تواند موقع نوشتن چک چهار میلیارد ین را از حساب دولت به جیب یک گانگستر اقتصادی بریزد نداشته باشند و یا دستانشان کج و کول نباشد که ناخواسته دستشان وارد خزانه شده و آنجا را جارو کنند !
ما از اول هم می دانستیم که وصله دزدی و اختلاس و غارت اموال عمومی به مدیران مومن و خدا ترس و نمازشب خوان نمی چسبد و این دزدی های کلان علت دیگری دارد!
الحمدالله اکنون معلوم شده خطای چشمی بوده وگرنه قاضی عادلی مثل حاج آقا مرتضوی کجا و این کارهای زشت و ناپسند !
چه بسا آن ماجراهای زندان غیرقانونی کهریزک هم ناشی از انحراف بخشی و بعضی از اندام های تحتانی بدن بازجوها بوده و دست خودشان نبوده است !
خوب است یک بررسی در احکام صادر شده توسط این قاضی عادل که از نوجوانی و سالهای خدمت سربازی در مناسب قضایی بوده است انجام شود تا برای همگان مشخص گردد خطاهای چشمی و احیانا عقلی و هوشی چه بلاهایی سر متهمین و خانواده های آنها آورده است !
صحبت از دزدی و غارتگری شد خلاف ادب است از تغییر شیوه چپاولگری و غارت قدرتمندان سخنی به میان نیاوریم !
با رو شدن شیوه های زد وبند با بانکها و غارت بیت المال و سواستفاده های ارزی و دور زدن موفقیت آمیز تحریم ها اخیرا قدرقدرت ها به شیوه های جدیدی روی آورده اند و آن گم شدن اموال دولتی است !
تا کنون خبر رسیده که یک دکل حفاری نفت به ارزش صد میلیارد دلار و یک هواپیما که در همین حدود ارزش دارد مفقود گردیده است !
قبلا دیده شده بود که در یک اداره دولتی آدم کج دستی قندان پر قند اداره و یا قلم و کاغذ را بزند زیر کتش و از اداره خارج کند، اما اینکه دکل نفتی صد میلیارد دلاری و هواپیما را بذارند جیبشان و از اداره خارج کنند از آن حرف هاست !
بقول معروف هر دم از این باغ بری میرسد، تازه تر از تازه تری می رسد !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر