جمعه

حادثه بمب گذاری بانکوک




حادثه در روز دوشنبه بیست و ششم مرداد در ساعات اولیه بعد از ظهر در منطقه پر ازدحام مرکز شهر در معبد هندوها و در جوار سنترال فستیوال ( هایپر مارکت عظیم بانکوک ) روی داد و تاکنون تعداد کشته شدگان به بیست و نه نفر رسیده که در میان آنها هشت توریست خارجی هم وجود دارند. تعداد مجروحین بالغ بر صد و بیست نفر است. 
اخبار را همه شنیده اید و نمی خواهم مانند صدا و سیما اخبار تکراری چند روز قبل را به اطلاع شما برسانم !
ده در صد مردم تایلند مسلمان هستند که بیشتر در جنوب این کشور زندگی می کنند و عموما حنفی مذهب می باشند، حدود سی هزار نفر هم شیعه اثنی عشری دارند.
در گذشته مشکلاتی میان مسلمانان با دولت وجود داشت که اکنون مرتفع شده و مسلمانان بیش از هزار مسجد و حتی کانال تلویزیونی مخصوص خود را دارند و برخلاف کشور اسلامی ترکیه که پوشش اسلامی برای زنان کارمند را ممنوع کرده است، زنان مسلمان تایلند با پوشش اسلامی حتی در نیروی پلیس و ارتش خدمت می کنند و مسلمانان در انجام فرائض مذهبی آزاد هستند. اصولا آزادی مذهب در قانون اساسی تایلند تصریح شده است اما مسلمانان تایلند خواستار استقلال و جدایی از تایلند هستند ( که البته در سالهای اخیر این تمایلات با رشد اقتصادی کشور و توجه زیاد دولت به سرمایه گذاری در مناطق مسلمان نشین بسیار ضعیف شده است ) هنوز مقامات پلیس در مورد انگیزه بمب گذاری مطلبی منتشر نکرده اند اما همانطور که در دنیای امروز مد شده است فورا وسایل ارتباط جمعی غربی انگشت اتهام را به طرف خاورمیانه گرفتند !
فیلم دوربین مدار بسته معبد نشان می دهد که فردی با چفیه ( پوشش ویژه سر مردان عرب ) وارد معبد می شود و کوله پشتی خود را روی نیمکت جا گذاشته و از معبد بیرون می رود و دقایقی بعد انفجار روی می دهد.
همین چفیه به سر داشتن فرد مظنون باعث شایعات زیادی شده و عده ای فورا آن را به مسلمانان تایلند نسبت داده اند.
اما خبر اختصاصی من : در چند ماه گذشته پلیس و نیروهای امنیتی تایلند گروه زیادی از مسلمانان وهابی - سلفی تندروی چینی را که از سین کیانگ ( اویغورستان ) به صورت غیر قانونی به تایلند آمده بودند تا از طریق تایلند به ترکیه رفته و به داعش بپیوندند دستگیر و به چین دیپورت کرد. ( حدود یکصد نفر ) 
به دنبال این اقدام در استانبول و آنکارا مسلمانان مهاجر چینی با سازماندهی میت ( سازمان امنیتی مخوف ترکیه ) علیه تایلند تظاهرات کردند و پرچم تایلند را به آتش کشیدند و به کنسولگری تایلند در استانبول حمله کردند، و البته همه این کارها را آزادانه و در برابر چشم پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه انجام دادند.
در همان تظاهرات و در قطعنامه ای که قرائت کردند صراحتا دولت تایلند را به انتقام گیری خشن تهدید کردند، و اکنون به نظر می رسد تهدید خود را عملی کرده و با کشتن بیست و نه انسان بی گناه که در میان آنها عده ای توریست خارجی و زن و کودک هم وجود دارند به ثواب و اجر اخروی که مد نظرشان است رسیده اند !
شایان ذکر است ترکیه به مرکز جهانی جذب و آموزش تروریست ها مبدل گردیده و دستگاه امنیتی و اطلاعاتی ترکیه با همکاری موساد اسرائیل و با مدیریت C I A سرگرم جذب نیروی انسانی برای اهداف تروریستی می باشد.
پس از خاورمیانه آمریکا برای استان سین کیانگ چین ( ترکستان چین - اویغورستان ) خواب ها دیده اند، همچنین برای تجزیه مناطق مسلمان نشین قفقاز روسیه؛ به همین دلیل تاکنون صدها مسلمان تندروی چینی به ترکیه رفته و در صفوف داعش در حال تجربه اندوزی هستند، همچنین گروه کثیری از مسلمانان چچن و اینگوش و داغستان و تاتارستان به صفوف داعش پیوسته و حتی بعضی فرماندهان داعش از روسیه و چین هستند.
به هر حال دولت تایلند عزم جدی دارد تا اجازه ندهد این کشور به سرپلی برای انتقال تروریست تبدیل شود و حادثه اخیر، انتقامجوئی تروریست ها به خاطر بازگرداندن یکصد تروریست اویغور به چین بود.
مشکل تایلند فقط با تروریست ها است و با مسلمانان مشکلی ندارد و در حوادث سال گذشته برمه که مسلمانان بنگلادشی الاصل از برمه گریختند؛ به درخواست سازمان ملل بخشی از آنها را در خاک خود پناه داد، اما متاسفانه تندروهای وهابی و سلفی با اینگونه اقدامات غیر انسانی و بمب گذاری های کور موجب تغییر نگاه مردم صلح دوست تایلند و آسیای جنوب شرقی نسبت به مسلمانان خواهند شد.
شرکت ها و موسسات ترکیه ای در تایلند ( برای مثال : سیزلر ) بسیار فعال هستند و ترکیه در بانکوک و پاتایا چند شرکت توریستی دارد که به تورهای ترکیه ای خدمات می دهند و از جمهوری های سابق اتحاد شوروی بویژه اوزبکستان و قزاقستان و آذربایجان و مناطق مسلمان نشین روسیه توریست به تایلند می آورند و لیدرهای تایلندی در ترکیه آموزش زبان ترکیه ای دیده اند و از مسلمانان وهابی هستند، سازمان اطلاعات وامنیت ترکیه از این موسسات و افراد برای پوشش فعالیت های خود استفاده می کند. (برای خود من اولین بار که دیدم یک تایلندی با من ترکیه ای صحبت می کند بسیار جالب بود !)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر