دوشنبه

وضعیت اجتماعی کشور از زبان منابع رسمی دولت !


مدیرکل اجتماعی وزارت کش ور (حاج آقا رضا محبوبی) در جلسه کار گروه استان تهران (شنبه سی و یک مرداد نود و چهار) آمار نگران کننده ای از وضعیت اجتماعی مملکت ارائه کرد !
راستیاتش ما اول فکر کردیم آمار دلخراشی که مدیرکل اجتماعی وزارت کش ور ( ! ) ارائه داده است مربوط به سودان جنوبی، سومالی یا سوریه جنگ زده و چه بسا کشور دوست و برادر گینه بیسائو است، اما از کما که در آمدیم دیدیم خیر؛ مربوط به جمهوری اسلامی است !
مدیرکل وزارت کشور در ابتدای این جلسه گفت : " این آمارها واقعا نگران کننده است و من نمی توانم بسیاری از آمارها را بیان کنم چون خبرنگار در جلسه حضور دارد ! " (نمونه ای از تعهد دولت به آزادی مطبوعات و گردش آزاد اطلاعات !)
بر اساس آمار بهجت اثری که مدیر کل اجتماعی وزارت کش ور در این جلسه اعلام کرد : 
* هجده میلیون ایرانی در سکونتگاه های غیر رسمی زندگی می کنند !
* تا پایان امسال جمعیت حاشیه نشین شهرها ( روستائیانی که به شهرها سرازیر می شوند ) به سیزده میلیون نفر خواهد رسید !
* در تهران از هر سه ازدواج یکی به طلاق می انجامد، و در کل کشور این آمار پنج به یک است !
* جمهوری اسلامی دو میلیون و دویست و سی هزار زن سرپرست خانوار دارد.
* سالانه دویست هزار آسیب دیده در تصادفات رانندگی داریم ! (در ردیف مجروحین یک جنگ بزرگ !) 
* سالانه ششصد هزار زندانی جدید وارد زندان ها می شوند !
* یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر مصرف کننده الکل ( الکلی ) داریم، حتی آمار بیش از این است ! ( خدا را شکر که در جمهوری اسلامی مطابق شرع انور اسلام مصرف الکل حرام است، وگرنه آمار مصرف کنندگان الکل از تعداد امت همیشه در صحنه بیشتر می شد ! ) 
* معتاد جلوی خودروی پلیس مصرف میکند !
* اعتیاد جزو ده جرم نخست کشور است !
در همین جلسه آقای چیت چیان هم خبر بهجت اثر دیگری را به آمارهای شنیدنی مدیرکل وزارت کشور اضافه کرد و گفت : " شما یک سری به منطقه دوازده تهران بزنید که سیزده محله دارد. از محله عود لاجان تا دروازه غار . . .
متاسفانه در این محلات شاهد خرید و فروش بچه بودم؛ آنقدر وضع بحرانی است که بچه را در شکم مادر یک میلیون و هفتصد هزار تومان خرید و فروش می کنند !!
این مطالب تکان دهنده را مدیرکل امور اجتماعی وزارت کش ور در یک جلسه رسمی بیان کرده و البته چون خبرنگاران در جلسه بوده اند بنا به اظهار خودش خیلی چیزها را نگفته است !
جای آن دارد تلویزیون سرافراز ایران در کنار نمایش معضلات اجتماعی شرق و غرب و اکناف عالم و قاچاق کودک در شرق آسیا و مصرف مشروبات الکلی در غرب که بیست و چهارساعته در برنامه های خبری خود پخش می کند یک نگاهی هم به دروازه غار و سایر نقاط پایتخت و شهرستان های ایران داشته باشد !
به قول معروف کور خودمان و بینای دیگران نباشیم !!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر