چهارشنبه

تغییر رژیم جمهوری اسلامی هدف نهائی آمریکا




















علیرغم ابراز شادمانی ساده لوحان از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای، از لحن سخنان مقامات ارشد ایالات متحده استنباط می شود هدف نهائی آمریکا تغییر رژیم جمهوری اسلامی طی یک دوره زمانی ده تا پانزده ساله است !
نگاهی دقیق به جمع بندی مذاکرات هسته ای نشان می دهد که آمریکا دامنه و گستره محدودیت های بین المللی علیه جمهوری اسلامی را حفظ خواهد کرد.
جک لو ( وزیر خزانه داری آمریکا ) طی روزهای اخیر در جلسه با سناتورهای کنگره اطمینان داد که تحریم های ایران به زودی برداشته نخواهند شد و پس از آنکه ایران شروط اساسی توافق با شش قدرت جهانی را بجا آورد آمریکا شروع به تعلیق تحریم های ثانویه هسته ای به صورت مرحله ای خواهد کرد.
(تحریم هایی که کشورهای طرف سوم را که با ایران تجارت می کنند هدف قرار داده است)
همچنین مشاور حقوقی تحریم ها می گوید : " حتی الان که توافق به دست آمده بازهم تحریم های آمریکا در خصوص حمایت ایران از تروریزم جهانی به قوت خود باقی خواهند ماند ! " 
باراک اوباما هم در گفتگو با نیویورک تایمز به صراحت گفت : " ما هنوز در جعبه ابزار خود وسایلی برای برخورد با ایران داریم و تحریم های یکجانبه ما ، همچنان به قوت خود باقی است ! "
در وب سایت فارین پالیسی ( پنج ژانویه دوهزار و پانزده ) هم آمده است که آمریکا باید برای تغییر رژیم ایران تلاش کند.
مجموعه اظهارات آمریکایی ها نشان می دهد باید انتظار داشت آمریکا ساختار تحریم ها رابه بهانه های مختلف همچنان حفظ کند.
باراک اوباما در مصاحبه اخیر خود با نیویورک تایمز گفت که : " تحریم هایی وجود دارد که همچنان پا برجا خواهند بود، چرا که مربوط به برنامه هسته ای ایران نیستند و ما همچنان به همراه متحدان و دوستانمان به شدت برای کاهش و توقف فعالیت های بی ثبات کننده ای که ایران در منطقه در گیر آنهاست تلاش خواهیم کرد.
* آمریکا معتقد است فشار تحریم ها جمهوری اسلامی را به پای میز مذاکره آورد و بنابراین با استفاده از این اهرم می توان در آینده از تحریم ها برای انعطاف پذیر کردن چمهوری اسلامی استفاده کرد و در کوتاه مدت تحریم ها بهترین عامل اصلی مهار ایران در منطقه است.
در نظر گرفتن دوره های هشت ساله و ده ساله برای راستی آزمائی هم به منظور به دست آوردن زمان لازم برای تغییر رژیم ایران می باشد و آمریکا و متحدانش امیدوارند در این مدت موفق به روی کار آوردن رژیم مورد نظر خود در ایران شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر