جمعه

پسر اردوغان و یک مطرب ترکیه ای هم تحریم ها را دور زده اند !



امیر عباس سلطانی عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با روزنامه " زمان " ترکیه گفته است : " بیشتر اموال گمشده بابک زنجانی نزد رضا ضراب در ترکیه است . . . " 
رضا ضراب یک جوان تبریزی است که به تابعیت ترکیه در آمده و با خواننده و رقاصه معروف ترکیه ای " ابرو گوندش " ازدواج کرده و دارای یک فرزند از این خواننده ترکیه ای معروف است.
پدر و خانواده رضا ضراب در زمان جنگ ایران و عراق زندگی خود را در ایران جمع کردند و به ترکیه گریختند تا از بلایای جنگ خانمانسوز برادران عراقی علیه ایران در امان بمانند!
پدر رضا صراف در استانبول صرافی باز کرد و با صراف های دوبی و تهران روابطی بهم زد و از طریق جابجائی ارز به ثروت قابل توجهی دست یافت. وی در دوران حکومت احمدی نژاد با حمایت دولت جمهوری اسلامی در آذربایجان ایران تقریبا با دست خالی و حمایت های دولت و بانک ها یک کارخانه ذوب آهن تاسیس کرد و آورده او از ترکیه معلوم نیست از سرمایه خودش بوده، یا همین پولهایی که بابک زنجانی نزد رضا صراف داشته است؟! ( به هر حال جا دارد در مورد دارایی های پدر رضا صراف هم تحقیقی صورت بگیرد ! ) 
چند روز بعد از دستگیری بابک زنجانی در تهران، دادستانی استانبول اعضای باند مافیائی بزرگی متشکل از مقامات سیاسی و اقتصادی و آقازاده های ترکیه ای را دستگیر کرد که رضا ضراب و طغرل اردوغان ( پسر رجب اردوغان ) هم در میان دستگیر شدگان بودند !
پسر رجب ترکه در همان ساعات اولیه دستگیری آزاد شد ، ولی رضا ضراب چند هفته ای در بازداشت ماند و در بازجوئی های اولیه اعتراف کرد که کارگزار بابک زنجانی در ترکیه بوده است !
اکنون بقیه اظهارات امیر عباس سلطانی : " با توجه به اطلاعاتی که در دست داریم بابک زنجانی و رضا ضراب جدا از هم نیستند و بخش اعظم اموال بابک زنجانی که ایران به دنبال آن است پیش رضا ضراب است. در این پرونده زنجانی تنها نبوده و یک مافیای قوی پشت سر اوست که در روند رسیدگی به پرونده مانع ایجاد می کند. 
وی با اشاره به اینکه ثروت بابک زنجانی پنج میلیارد دلار است گفت : " این پول به ترکیه انتقال پیدا کرده و در چرخه اقتصادی ترکیه است، به همین دلیل احتمال همکاری مقامات ترکیه برای بازگرداندن این پول ضعیف است ! " 
عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس همچنین گفت : " این تحقیق و تفحص نباید محدود به بابک زنجانی شود،باید از همه کسانی که در این پرونده نام آنها برده شده است مثل رضا ضراب ( صراف ) تحقیق شود اما خانواده او توسط دو تن از نمایندگان مجلس از من خواستند که نامی از او نبرم، اما در مورد او سند داریم ! "
( پایان نقل قول ) 
* من فروردین سال جاری با دو تن از خبرنگاران روزنامه زمان در استانبول شام خوردم و در آن جلسه شنیدم که خانم ابرو گوندش همسر رضا ضراب یا صراف در چند ماه اخیر ( پس از دستگیری بابک زنجانی ) ناگهان صاحب مستغلات و هتل و سهام و سرمایه های زیادی شده و همسرش که هوا را پس دیده ثروت زیادی را به این خواننده ترکیه ای و خانواده اش منتقل کرده است !
به این ترتیب به نظر می رسد این خواننده و مطربه ترکیه ای هم در دور زدن تحریم ها نقشی داشته و سهمی برده است !!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر