جمعه

ترکیه عامل اصلی طوفان ریزگردها !


با کم ترین وزش باد آسمان استان های غربی و جنوبی ایران غرق در گرد و غبار (ریزگردها) می شود و تراکم غبار و گرد و خاک بقدری بالا می رود که به قو ل معروف چشم چشم را نمی بیند.
دامنه این ریزگردها به استان مرکزی و گاه حتی تهران غرق در دود اگزوز اتومبیل ها هم می رسد !
کارشناسان بی اطلاع حفاظت از محیط زیست و دستگاه های ذیربط فقط بلد هستند بگویند این گرد و غبار از کشور دوست و برادر عراق می آید و باید برویم در عراق مالچ پاشی و درختکاری کنیم !
حقیقت این است که کشور صهیونیستی ترکیه با ساختن یک سلسله سدهای عظیم روی رودخانه هایی که تامین کننده آب دجله و فرات در عراق و سوریه هستند از خروج آب از این کشور جلوگیری می کند و همانطور که افغانستان ( قدرت برتر منطقه ! ) آب هیرمند را با گردن کلفتی به روی ایران بسته و موجب خشک شدن دریاچه هامون و نابودی روستاهای اطراف آن شده است، ترکیه هم از رسیدن آب به عراق و سوریه جلوگیری می کند و مانع شده که حداقل چهل میلیارد متر مکعب آب به سمت بین النهرین برود و نتیجه اش، توفان های گرد و خاک شده که عراق ، سوریه و ایران را به خفقان انداخته است.
ترکیه به رویاروئی با ایران و عراق پرداخته، از داعش حمایت همه جانبه مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی می کند، کردها را که اصیل ترین قوم ایرانی هستند قتل عام می کند، دست در دستان خونین اسرائیل و عربستان گذاشته و از تجاوز عربستان به یمن و بحرین حمایت کرده است و علاوه بر آنچه گفته شد اردوغان ابن یزید ( ! ) آب را هم به روی مردم بین النهرین بسته و موجب بروز بحران زیست محیطی و توفان های شن و خاک در منطقه و ایران شده است.
در عوض سالی چند میلیون ایرانی وطن پرست ( ! ) به آناتالیا و بدروم و استانبول و سایر شهر های عشق و حال خیز ترکیه می روند و دلارهای نفتی کشورشان را به اقتصاد ترکیه ( ژاندارم امپریالیزم در منطقه ) تزریق می کنند !
دولت استکبار ستیز جمهوری اسلامی هم نفت و گاز ارزان قیمت به ترکیه می دهد و درهای کشور را بروی محصولات نامرغوب ترکیه، آنهم با تعرفه ترجیحی، باز کرده و اقتصاد این کشور ( متحد اسرائیل در منطقه ) را چاق می کند تا هزینه های دخالت های تجاوزکارانه در منطقه و مقابله با ایران و ساختن سد بر روی آب های خروجی از این کشور تامین گردد و گرد غبار آن به چشم مردم ایران رود !
شایان ذکر است کشور دوست و برادر افغانستان هم همین عمل شنیع را با جمهوری اسلامی انجام داده و برخلاف قوانین بین المللی ناظر بر روان آب های مشترک بین کشورها و برخلاف معاهده موجود میان ایران و افغانستان در خصوص حق آبه ایران از هیرمند که بین دو دولت به امضاء رسیده ( با امضای امیرعباس هویدا و داوودخان ) آب هیرمند را با گردن کلفتی به روی ایران بسته است !
دریاچه هامون به علت خشکی آب هیرمند خشک شده و دریاچه ای که نبض حیات استان های سیستان و بلوچستان بود به سرچشمه بروز گرد و خاک تبدیل گردیده و در نتیجه حرکت شن های روان و توفان ریز گردها و بروز بحران زیست محیطی مردم بومی ناچار به ترک دیار آبا اجدادی و مهاجرت به مناطق دیگر شده اند !
علت این است که ابرقدرت افغانستان ( ! ) در حالیکه ما سرگرم مبارزه با استکبار جهانی و زدن مشت محکم به دهان و دندان و باسن آمریکا بودیم از سرگرم بودن ما استفاده کرده و علاوه بر ساختن سد عظیم کجکی و چند سد کوچک و بزرگ دیگر، مسیر حرکت آب به سوی ایران را هم منحرف ساخته است !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر