جمعه

چهار میلیون کشته در تهران !


زلزله دو هفته قبل در جواد آباد ورامین آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت و زنگ های خطر را به صدا در نیاورد.
تمام جمعیت تهران روی خطوط گسل زندگی می کنند و تهران یکی از خطرناک ترین مناطق مسکونی جهان است.
از سال هزار و هشتصد سی میلادی ( هزار و دویست و نه شمسی ) هیچ زلزله پر قدرتی در تهران نیامده است، اما به دلیل قوانین سست و سهل انگارانه ساختمان سازی مطمئنا عواقب خوبی در انتظار ساکنان این کلانشهر بی در و پیکر نیست، و روند زندگی در تهران بدون بروز مشکلات عظیم ادامه نخواهد یافت. . .
برآورد می شود در صورت بروز یک زلزله هفت ریشتری، در همان موج اول حادثه چهار میلیون تهرانی جان خود را از دست بدهند.
خطرناک ترین گسل تهران در دامنه البرز جنوبی از غرب تهران شروع می شود و به شرق تهران می رسد که از قضای روزگار گرانترین مناطق مسکونی شمال شهر تهران جملگی روی این گسل خطرناک که تا مشا ادامه دارد قرار گرفته اند !
جای تعجب است شهرداری اجازه می دهد روی گسل خطرناک شمال شهر تهران، حتی برخلاف نص صریح قانون، در ارتفاع بالاتر از هزار و هشتصد متر برج سازی کنند !
کوه های شمال تهران ( البرز جنوبی ) تنها جاذبه طبیعی تهران و حوزه آبریز پایتخت کم کم شبیه زور آباد کرج می شود و در برابر چشم مسئولین حفاظت از محیط زیست و شهرداری قانون شکنان با سنگ شکن و مته های هیدرولیکی کوه را می تراشند و روی گسل زنده شمال تهران برج سازی می کنند !
یکی از مهندسان عالیرتبه ساختمان برایم تعریف کرد در یکی از بازدید هایش متوجه باز بودن دهانه گسل شده که سازندگان سعی داشته اند آن را هر طور هست با نخاله و ضایعات ساختمانی پر کنند !
حتما شعر مولوی یادتان هست که هرکس بالاتر می نشیند موقع سقوط دست و پایش زودتر و بیشتر می شکند !!
بنا بر این کوه خواران و گسل خواران زلزله را جدی بگیرند و دست از غارت منابع طبیعی و انفال بردارند و اگر از شهرداری و سازمان های مسئول نمی ترسند، حداقل از زلزله بترسند و از روی گسل ها پائین بیایند !!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر