جمعه

نخریدن اتومبیل گران بی کیفیت جرم است !



حاج ممد رضا نعمت زاده ریش سفید کابینه حاج آقا روحانی دامت توفیقاته سن و سال زیادی دارد و لهذا انسان از یک چنین فرد سن و سال داری انتظار دارد حساب شده حرف بزند و خاطره حرف زدن های حاج دکتر احمدی نژاد آقا را در اذهان زنده نکند ! 
حاج محمود دکتر احمدی نژاد به محض رئیس جمهور شدن ترمز برید و مردم را خس و خاشاک نامید! 
این خاطره بد و زشت هنوز از یادها نرفته، حاج ممد رضا نعمت زاده ( وزیر صنعت و معدن و تجارت که علاوه بر وزارت، رکورد دار داشتن سمت های گوناگون در موسسات و شرکت های زیر مجموعه وزارت سه گانه صنایع و معادن و بازرگانی و شرکت ها و کارخانجات و موسسات الی ماشاالله خود می باشد ! ) در اظهارات توهین آمیزی امت همیشه در صحنه را به خاطر خودداری از خریدن اتومبیل های بی کیفیت و در عین حال گرانقیمت ساخت داخل ضد انقلاب و یار و یاور استکبار جهانی و غیره و ذالک خوانده است !
این طرز برخورد و توهین مرا به یاد تکریم و تعظیم خریداران اتومبیل های ساخت ایران ناسیونال ( ایران خودرو ) توسط برادران خیامی ( احمد و محمود ) انداخت.
برادران خیامی در سال هزارو سیصد و چهل و شش اتومبیل سواری ساخت کارخانه انگلیسی کرایسلر را در ایران به نام پیکان تولید و به بازار عرضه کردند.
در چهل و هشت سال قبل این اتومبیل دارای تکنولوژی روز اروپا و اتومبیلی اقتصادی و خانوادگی بود.
پیکان در سال چهل و شش به قیمت شانزده هزار و پانصد تومان فروخته شد و سال بعد ( مدل چهل و هفت ) به دلیل اضافه شدن بعضی ملزومات داخلی لوکس با هزار تومان افزایش قیمت، هفده هزار و پانصد تومان عرضه شد.
در آن زمان تقریبا همه اتومبیل های اروپائی و آمریکائی در ایران نماینده رسمی داشتند و علاوه بر آن جنرال موتورز در ایران بیوک و شورولت و کادیلاک تولید می کرد. (همین حاج آقا ربیعی وزیر کار فعلی هم کارگر جنرال موتورز بود) 
کمپانی جیپ هم در ایران تولید می کرد و ژاپنی ها هم سوزوکی و ایسوزو در داخل ایران تولید می کردند و خلاصه هم در تولید داخلی رقابت وجود داشت و هم در واردات؛
مردم حق انتخاب داشتند تا اتومبیل بهتر و با صرفه تر را خریداری کنند و هر کس هم مایل بود به سفر خارجی می رفت ( بیشتر آلمان و فرانسه ) و ضمن آشنایی نزدیک با مظاهر شیرین مفاسد و مظالم غرب ( ! ) یک دستگاه اتومبیل هم با قیمت نازل خریداری و از راه زمینی به ایران می آورد و پس از مدتی استفاده با سود قابل ملاحظه ای می فروخت !
مالیات و عوارض هنگفت امروزی هم، که به خاطر مجبور کردن مردم به استفاده از محصولات کارخانجات وطنی گرفته می شود ، وجود نداشت و اتومبیل وارداتی ارزان تمام می شد.
برادران خیامی در چنین بازار پر رقابتی تلاش می کردند تا اتومبیل با کیفیت بالا و استاندارد مورد تائید کارخانه مادر (کرایسلر) تولید و هرچه ارزان تر به دست مصرف کننده برسد.
برادران خیامی هرگز نگفتند هر کس پیکان نخرد و اتومبیلی غیر محصول وطنی را سوار شود و یا برود از خارج اتومبیل بیاورد خائن و ضد انقلاب و یار و یاور استکبار جهانی و معاند و مخالف منافع ملی است ( ! ) بلکه سعی کردند با تولید اتومبیلی مطمئن و با کیفیت و دارای استانداردهای آن روز جهان، و ارائه خدمات سهل و آسان و در دسترس بعد از فروش و در عین حال ارزان قیمت ، سهم خود را از بازار به دست بیاورند. 
سایر کار آفرین های برجسته ( آنترو پرونر ) هم همینطور عمل می کردند.
عباس ایروانی نمی گفت هرکس کفش ملی نخرد ضد انقلاب است بلکه چنان کفش با کیفیتی (در عین حال ارزان ) تولید کرد که اتحاد شوروی سابق و کشورهای کوچک و بزرگ اروپا مشتری پروپاقرص آن بودند و کفش ملی به ده ها کشور جهان صادر می شد.
اما متاسفانه در این مملکت رویه جاری شده است که سوء مدیریت و افزایش هزینه ها و ریخت و پاش ها و حاتم بخشی ها را به حساب مصرف کننده می گذارند و مرتب کیفیت کالای تولیدی را کاهش و قیمت آن را افزایش می دهند و هر کس هم نخواهد تن به این مذلت ( ! ) و استثمار بدهد توسط حاج ممد آقا نعمت زاده ضد انقلاب خوانده می شود !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر