جمعه

استعداد شگفت انگیز ایرانیان !

عده ای غرب زده و چه بسا وابسته به استکبار جهانی (!) چشم خود را به روی استعدادهای شگفت انگیز ایرانیان مبتکر و خلاق بسته اند و مرتب از اشخاصی مانند " بیل گیتس " و " استیو جابز " به عنوان کار آفرین (آنترو پرونر " نام می برند که با دست خالی و بدون اخذ وام های سنگین (بدون بازگشت !) از بانک ها و زد و بند با مدیران دولتی توانسته اند با ابتکارات شخصی خود هم تحول جهانی ایجاد کنند و هم در کشور خود، و هم در سراسر جهان برای صدها میلیون نفر اشتغال ایجاد کنند . . .
متاسفانه ما ایرانی ها غریب نوازیم و قدر نوابغ داخلی را نمی دانیم (!) به قول معروف : " آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم ! " 
در مملکت خودمان استعدادهایی داریم که بیل و کلنگ گیتس و استیو جابز پیش آنها منگل و عقب افتاده ذهنی محسوب می شوند ! 
نوابغی که کویر لوت را نزد بانک گرو می گذارند و وام های چند هزار میلیاردی می گیرند ! 
نوابغی که سواد خواندن و نوشتن کافی ندارند و بجای امضا انگشت می زنند ولی دکترا از آکسفورد و سوربن و جورج تاون گرفته اند ! 
دانشمندان و مبتکرین و مخترعین نابغه ای که بدون کمک زنبور ، عسل درجه یک تولید می کنند !
به گفته مسئولین بلند پایه بهداشتی کشور عسل های موجود در بازار بدون دخالت زنبور تهیه و تولید شده اند !!
آب لیمو های صد در صد طبیعی موجود در بازار از اسیدهای خطرناک کشنده شیمیائی و رنگ و اسانس تهیه و به ناف مردم بسته شده اند ! 
زردچوبه و زعفران و ادویه و مشابه آن با نبوغ و ابتکار کارآفرین های داخلی (آنتروپرونر !) با استفاده از خاک رس و خاک اره و گرد و خاک تهیه می شوند !
با روغن چرخ خیاطی و سایر روغن های صنعتی نظیر پالم روغن زیتون درجه یک و انواع روغن های خوراکی تولید و به ناف امت همیشه در صحنه بسته می شود !
کار آفرین های محترم با پوست و ضایعات مرغ و سایر جانوران و اضافه کردن نان خشک و رنگ صنعتی و هرچه دم دستشان باشد کالباس و هامبرگر ممتاز تولید می کنند ! و الی غیر النهایه . . .

آیا این ها نشانه ابتکار و نبوغ و خلاقیت و استعداد شگفت انگیز کارآفرینان ( آنتروپرونر ! ) های ایرانی نیست ؟!
چرا ما عادت داریم مداوم خودمان را کم ببینیم و از خارجی ها تعریف و تمجید کنیم ؟! 
همین نبوغ در تولید خودروی داخلی نمونه دیگری از کارآفرینی استعدادهای درخشان ایرانی است.
یک دستگاه اتومبیل ساخت داخل به تنهایی برای گروه زیادی از هموطنان جویای کار اشتغال ایجاد می کند !
هر اتومبیل صفر کیلومتر که از کارخانه خارج می شود برای گروه زیادی از جلو بندی ساز گرفته تا تعمیرکار خودرو، راننده آمبولانس و نعش کش، پزشک و جراح و پرستار و گورکن و غیره و ذالک شغل ایجاد می کند !! 
سایر اقشار جامعه هم آنتروپرونر (کارآفرین) هستند و با ترکیب شدن در شکل یک امت همیشه در صحنه (ملت سابق) باعث شده اند تا دولت تشکیل و یک عده بیکار به عنو ان وزیر و معاون وزیر و مدیران کل و جزء و کارمند و خدم و حشم به اتفاق افراد فامیل و همولایتی های سابق مشغول کار شوند !
دولت هم بنوبه خود کارآفرین شده و با وعده کاهش تورم و ایجاد اشتغال و تولید مسکن ارزان و افزایش ارزش پول ملی و بازگرداندن اعتبار پاسپورت ایرانی و سایر وعده و وعید ها امت همیشه در صحنه را سرکار گذاشته و الباقی را هم در سفرهای استانی پشت اتومبیل حامل مسئولین دولتی می دواند !! 
ختم کلام اینکه کارآفرینی در ذات ایرانی جماعت است، بطوری که حتی لحظه ای بیکاری را نمی توانند تحمل کنند و به محض پیدا کردن وقت اضافه یا برای همدیگر مایه می آیند و به اصطلاح می زنند یا انگشت در دماغ خود کرده مشغول کند و کاو می شوند !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر