دوشنبه

تبدیل دانشگاه ها به قهوه خانه سنتی !!



تا همین چند سال قبل وقتی صحبت از اعتیاد می شد، تمام اذهان به سمت افراد مسن و بالای پنجاه - شصت کشیده می شد. اما امروزه صحبت از دانش آموزان و دانشجویان دودی و سیگاری و قلیونی و بنگی و چرتی است و بر اساس آمار رسمی منتشره سی درصد پسران و دوازده درصد دختران دانشگاه های دولتی کشور سیگار و قلیان مصرف می کنند، و این در حالی است که نه درصد پسران و یازده درصد دختران این دانشگاه ها به داروهای حاوی مواد اعتیاد دارند !

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر معتقد است : " عصبانیت، پرخاشگری، عدم پایبندی به مذهب، افسردگی، هیجان طلبی و کمبود اعتماد به نفس از عمده دلایل تشویق دانشجویان به مصرف مواد مخدر است ! " 
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با استناد به آمارهای این دفتر می گوید: "هفتاد و شش درصد دانشجویان دانشگاه های دولتی امکانات تفریحی دانشجویان را کافی نمی دانند و چهل و دو درصد دانشجویان سیگار و قلیان مصرف می کنند !" 
علیرضا جزینی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر می گوید:"مصرف مواد صنعتی روانگردان در میان دانشجویان دختر نسبت به پسر بیشتر گزارش شده است!"
با توجه به این وضعیت که چهل و دو درصد دانشجویان دولتی در دود سیگار و قلیان و نشئه جات گم شده اند پیشنهاد می شود وزارت علوم و آموزش عالی دانشگاه ها و دانشکده ها را به قهوه خانه سنتی تبدیل کرده و خیال دولت را هم از تامین بودجه آموزش عالی راحت کند !
به این ترتیب نه تنها باری از روی کسری بودجه دولت برداشته می شود، بلکه قهوه خانه های سنتی که جایگزین دانشگاه ها و دانشکده ها شده اند به منبع درآمد قابل توجهی هم برای دولت تبدیل خواهند شد ! 
اساتید و استادیارها را هم مرخص کنند و برای اداره محیط های دانشجوئی پر دود و دم (!) از مولوی و درخونگاه و سه راه سیروس و چاله خرکشی قهوه چی استخدام کنند !!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر