دوشنبه

حمایت مردم سوریه از رئیس اسد

عکس را در بازار حمیدیه گرفته ام
 هر نوع پیش بینی درباره سقوط دمشق و سقوط حکومت سوریه را فراموش کنید. شرایط در شهری که من از آن طی روزهای گذشته بازدید کردم کاملا عادی است و همه چیز در آن خوب پیش می رود. ارتش سوریه زبده ترین واحدهای خود را برای حفاظت از پایتخت به کار گرفته است. نظامیان سوری که من دیدم روحیه خوبی داشتند. واحدهای نظامی یک پارچه ای دارند و موقعیت و روحیه اشان مانند تجهیزات و تسلیحاتشان عالی است. یکی از مناطق مهم در حومه دمشق محله جوبر است کهبرای گروه های شورشی مورد حمایت ترکیه و عربستان سعودی و اسرائیل مهم است. جوبر یکی از دروازه های منطقه غوطه شرقی است و تروریست ها می خواهند به این منطقه مهم دسترسی داشته باشند. دولت سوریه هم جوبر را نیاز دارد چون می خواهد به وسیله آن از قلب دمشق که کاخ ریاست جمهوری در آن قرار دارد حفاظت کند. جیش الاسلام که توسط ترکیه و عربستان تجهیز شده است طی روزهای گذشته چندین حمله را به غوطه شرقی انجام داده است. نیروهای این گروه تروریستی تلاش دارند مواضع خود را در این منطقه حفظ کنند اما با واکنش ارتش سوریه این مسئله هم تنها یک فراز و فرود دیگر در درگیری های سوریه به حساب می آید. به خاطر درگیری ها قیمت ها در این کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده اما اقتصاد سوریه سر پاست و دارد کار می کند. ارتش سوریه در سال جاری شکست هایی از جمله در ادلب و پالمیرا داشت. رئیس جمهور سوریه اما همچنان مورد حمایت وسیع مردم این کشور و ارتش است. حتی آوارگان سوری در اردوگاه های لبنان، که من از آنها بازدید کردم، قاطعانه از رئیس اسد حمایت می کنند و مثلث اسرائیل - ترکیه و عربستان را عامل بدبختی خود و کشورشان می دانند.
سوریه همچنین از حمایت قاطعانه روسیه برخوردار است و بطور مرتب اسلحه و مهمات از روسیه دریافت می کند. 
نظامیان روسیه به ارتش سوریه خدمات مشاوره ای می دهند و نیروهای حزب الله لبنان همچنان در حال نبرد با داعش در مناطق مرزی هستند.
بحرانی که غربی ها برای سوریه رقم زدند اکنون دامن خودشان را گرفته و سیل پناهندگان و جنگ زده ها به اروپا سرازیر شده اند. سازمان های اطلاعاتی غرب تخمین می زنند که دو در صد پناهندگان اعضای سازمان های تروریستی هستند و در آینده نزدیک دست به عملیات ضد غربی خواهند زد.
اروپائی ها می گویند به فکر تغذیه و اسکان پناهندگان هستند اما هم زمان کمک های خود به سازمان هایی مانند برنامه جهانی غذا را کاهش داده اند !
بودجه برنامه جهانی غذا برای خوراک هر نفر در سوریه از سی دلار در ماه به دوازده و نیم دلار کاهش یافته است که پول سه عدد هامبرگر است !
گروه های تروریستی در سوریه طیف وسیعی از عقاید و ایدئولوژی ها را دارند. آنها علاوه بر جنگ با دولت سوریه با خودشان هم درگیر هستند. روسیه و آمریکا اختلاف جدی در مورد سوریه دارند، روسیه معتقد است مردم سوریه باید در مورد کشورشان تصمیم بگیرند اما آمریکا می گوید اسد باید حکومت را به مخالفان مورد حمایت واشنگتن واگذار کند زیرا سوریه در حوزه منافع حیاتی آمریکا قرار دارد. به همین دلیل به نظر نمی رسد راه حل سیاسی در افق نزدیک در دسترس باشد و جنگ ادامه خواهد یافت.
بر عکس آنچه در غرب گفته می شود چهار سال جنگ داخلی نه تنها ارتش را فرسوده و خسته نکرده است بلکه ارتش با کسب تجربیات بیشتر و دریافت تجهیزات پیشرفته نظامی که روسیه سخاوتمندانه در اختیار آن می گذارد بسیار قوی تر و کارآزموده تر شده است.

عکس را در بازار حمیدیه گرفته ام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر