یکشنبه

قول مردانه !


یکی از وعده های انتخاباتی و قول های سفت و سختی که حاج آقا دکتر روحانی (جانشین حاج دکتر احمدی نژاد) در جریان تبلیغات انتخاباتی به امت همیشه در صحنه ( مردم سابق ! ) داد بالا بردن ارزش پول ملی بود !
این وعده و قول مردانه ( ! ) باعث خوشحالی امت زودباور شد و خیلی ها ساده لوحانه تصور می کردند پس از رئیس جمهور شدن حاج آقا روحانی قیمت دلار آمریکا مثل زمان شاه به زیر هر دلار هفتاد ریال ( هفت تومان ) خواهد رسید !
اما حالیه روز به روز به بی ارزشی پول ملی افزوده می شود و قیمت دلار آمریکا ساعت به ساعت بالا می رود ! ( هزار وعده خوبان یکی وفا نکند ! )
حقیقت این است که با کاهش قیمت نفت و رکود اقتصادی فراگیر، کفگیر دولت به ته دیگ خورده و همانطور که وزیر محترم نفت حاج مهندس زنگنه بارها اعلام کرده دولت برای گذران امور جاری کشور و علی الخصوص پرداخت یارانه نقدی به امت همیشه چشم به راه یارانه ( ! ) دچار مشکلات عظیم است !
با این اوصاف باید گفت دولت نه تنها به وعده حاج دکتر روحانی برای افزایش ارزش پول ملی عمل نکرده و نمی کند، بلکه چون بانک مرکزی ( دولت ) شخصا تامین کننده اصلی ارز در بازار آزاد است قیمت دلار آمریکا و ارزهای خارجی را بالا و بالاتر می برد تا ریال بیشتری جمع کرده و چاله چوله های خود را اندکی پر کند !
این یعنی آنکه دولت با کاهش ارزش پول ملی از قدرت خرید مردم ( و به مراتب بیشتر از یارانه نقدی که می دهد ) روز به روز کم و کمتر می کند و با سود بیشتری که در بازار آزاد ارز تحصیل می کند چهل و پنج هزار تومان یارانه نقدی را می پردازد !
به بیان قابل فهم برای قاطبه امت همیشه در صحنه یعنی اینکه از یک جیب امت یارانه بگیر صد هزار تومان یا بیشتر بر می دارد و در جیب دیگر چهل و پنج هزار تومان می گذارد !!
بی خود نیست که اسم این دولت را گذاشته اند دولت تدبیر !
چنین تدبیری به عقل جن هم نمی رسد، ما که از تدبیرات این دولت کف کردیم!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر