جمعه

فشار مالیاتی در شرایط رکود !


در دوران زمامداری هشت ساله حاج دکتر احمدی نژاد که برابر با تمام تاریخ صد ساله کشف و استخراج نفت، ایران در آمد داشت معلوم نشد چه بلایی بر سر هشتصد میلیارد دلار درآمد ارزی کشور آمد که امروزه دولت حاج آقا روحانی برای گذران امور جاری خود دچار مشکل است !
به قول معروف کفگیر به ته دیگ خورده و دولت محترم که دیواری کوتاه تر از دیوار مردم دم دستش نیست علاوه بر گران کردن چند باره بهای آب و برق و گاز و تلفن و انواع عوارض نوسازی و زیرسازی و روسازی و خودسازی ( ! ) فشار مالیاتی را بر اصناف و پیشه وران و کسبه خرده پا و مالکان ساختمان ها و غیره و ذالک مضاعف کرده است که در نهایت این فشار سبب گرانی بیشتر و انتقال فشار به گرده مصرف کننده و اقشار کم در آمد و آسیب پذیر خواهد شد!
دریافت مالیات از خانه های خالی از کارهای غلطی است که بهای مسکن و اجاره خانه را افزایش خواهد داد.
در شرایطی که بازار مسکن در رکود کامل به سر می برد و مشتری وجود ندارد (مردم قدرت خرید ندارند !) پر واضح است آپارتمان های ساخته شده به فروش نمی روند و خالی می مانند وگرنه کدام سازنده ای است که بر خلاف علم اقتصاد سرمایه خود را فریز کند و ساختمان خود را بلااستفاده بگذارد تا کهنه شده و از رونق بیفتد ؟!
دریافت مالیات از خانه فروش نرفته در حقیقت تنبیه سازنده مسکن و موجب خروج او از تولید و بازار مسکن خواهد بود، و کسانی هم که به اجبار این مالیات را بپردازند صد البته موقع فروش روی قیمت ملک کشیده و در نتیجه مصرف کننده متضرر خواهد شد !
افزایش چشمگیر مالیات تولیدی ها و کسبه و اصناف و پیشه وران هم در این شرائط رکود بازار که به علت کاهش شدید قدرت خرید عامه مردم بوجود آمده ، در حقیقت مجازات مضاعف این جماعت است. چون در شرائطی که درآمدشان کاهش یافته باید مالیات بیشتری بپردازند ! ( بخصوص کسبه و پیشه وران جزء که به علت رکود و نبود رونق کسب و کار در تامین معیشت خودشان هم درمانده اند تا چه رسد به تامین مخارج دولت بپردازند ! ) 
راه بهتر آن بود که دولت با همکاری قوه قضائیه گریبان غارتگران بیت المال و دزدان یقه سفیدی را که دهها هزار میلیارد معوقات بانکی را پس نمیدهند و اختلاس کنندگان و چپاولگران را می گرفت و ثروت های غارت شده در سال های ماضی را به خزانه بر می گرداند !
مسئولین می گویند بابک زنجانی جای پول ها را نشان نمی دهد !
همین یک فقره چهارمیلیارد دلاری را که بابک زنجانی و حامیان و کارگردانان پشت پرده اش خورده اند پس بگیرید لازم به فشار به اصناف و کسبه و مغازه داران خرده پا نیست !
در پایان پیشنهاد می شود حالا که نمی توان جلوی غارتگران اقتصادی را گرفت و هر روز خبر تازه ای از غارت و اختلاس و سوء استفاده های کلان مالی منتشر می شود حداقل دولت به اختلاس و چپاول مالیات ببندد و از یقه سفیدهایی که چند هزار چند هزار میلیارد تومان دارایی بانک ها را می خورند و یا اختلاس و زد و بند می کنند درصدی مالیات قانونی ( ! ) اخذ کند و به برادران دزد و غارتگر مفاصاحساب مالیاتی بدهد !!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر