جمعه

ترکتازی عربستان در حوزه منافع حیاتی ایران !



در لاذقیه و طرطوس سوریه و در لبنان آثار تاریخی و باقیمانده آثار باستانی از دوران تعلق این مناطق به امپراتوری ایران وجود دارد؛ در بعلبک و در جنوب لبنان اقوامی ایرانی الاصل زندگی می کنند که از اصفهان و قزوین به این مناطق مهاجرت کرده اند، لبنانی ها و سوری ها عمدتا از نژاد آرامی بوده و عرب نیستند، بلکه به خاطر حمله اعراب به دین اسلام در آمده و عرب زبان شده اند.
سوریه - لبنان - فلسطین اشغالی - اردن و بخشی از عراق تا قبل از شکست عثمانی در جنگ جهانی اول یک مجموعه واحد به نام شامات بودند که توسط انگلستان و فرانسه تقسیم شدند. عراق، اردن و فلسطین سهم انگلستان و لبنان و سوریه سهم فرانسه شد.
مردم سوریه و لبنان نه تنها نظر خوشی نسبت به همسایگان عرب خود ندارند بلکه رهبران بزدل و ترسو و دست نشانده عرب را عامل همه بدبختی های خود می دانند.
سوری ها و لبنانی ها و فلسطینی ها از اینکه در تمام جنگ هایی که داشته اند توسط اعراب تنها گذاشته شده اند از اعراب متنفرند.
تا چهار سال قبل سوریه با اقتصادی شکوفا بالاترین رشد در منطقه را داشت و مردم مهربان و خلیق و آرام سوریه در آرامش به زندگی مشغول بودند سن امید به زندگی در سوریه به هفتاد و پنج سال ( بالاترین در خاورمیانه ) رسیده و درآمد سرانه افزایش یافته و کشور در حال تبدیل شدن به کشوری صنعتی بود.
اما اکنون از جمعیت بیست و دو میلیون نفری سوریه بیش از نیمی در داخل و خارج کشور آواره شده اند و تقریبا به غیر از نواحی مرکزی شهر دمشق سراسر خاک سوریه به زمین سوخته تبدیل شده است !
اسرائیل با زیرکی خاص صهیونیست ها بجای وارد شدن در جنگ مستقیم با سوریه و نابود کردن کامل دشمن خود، ترکیه اردوغانی و عربستان آمریکائی را فریب داد و به جان سوریه انداخت !
به ترکیه گفتند که تمام این منطقه تا قبل از جنگ جهانی اول ملک طلق عثمانی بوده و ترکیه حق دارد مجددا حوزه منافع حیاتی خود قرار دهد، به سعودی های نادان هم گفتند شما رهبر جهان اسلام هستید و نباید اجازه دهید حکومت جدید شیعی عراق به اتفاق سوریه به حوزه نفوذ ایران تبدیل شود !
در این جنگ نیابتی زیر بناهای اقتصادی و نظامی سوریه و عراق نابود شده و مردم بیگناه دچار فاجعه انسانی شده اند و تنها طرف پیروز رژیم صهیونیستی بوده است.
عربستان دیوانه وار به مبارزه با ایران روی آورده و کل منطقه خلیج فارس را حوزه منافع حیاتی خود تعریف می کند. 
تشکیل نیروی مداخله سریع نظامی عربی به فرماندهی عربستان سعودی از ابتکارات و به توصیه ژنرال پترائوس فرمانده سابق نیروهای آمریکا در عراق می باشد و در جریان حملات وحشیانه و کور هوائی به یمن که مدت پنج ماه است بی وقفه ادامه دارد فاش شد اتاق جنگ و فرماندهی حملات هوائی در اختیار آمریکائی ها است.
هدف مشترک آمریکا، سعودی، ترکیه و اسرائیل قطع نفوذ ایران در عراق و سوریه و کوتاه کردن دست ایران از جنوب لبنان ( حدود اسرائیل ) و نابودی کامل حوثی های یمن و قطع کامل نفوذ ایران در یمن است.
در طول تاریخ خلیج فارس در حقیقت یک دریاچه داخلی ایران بوده و حکام و امیران قبایل جنوب خلیج فارس ( که اکنون کشور خوانده می شوند ! ) توسط ایران منصوب می شدند.
امیر نشین راس الخیمه را برای این راس الخیمه نامگذاری کرده اند چون در جریان لشگر کشی امامقلی خان چادر فرماندهی ایرانیان در این منطقه برپا گردید.
عجمان به این خاطر عجمان نامیده می شود که ساکنان آن ایرانی ( عجم ) بودند.
اکنون هم بسیاری از مردمان کویت و بحرین و امارات به ریشه ایرانی خود افتخار می کنند.
ماجرای بحرین را هم که همگان می دانند ( طرفداران سلطنت پهلوی و رضا نیم پهلوی هم بدانند بد نیست ! ) شاه در یک اقدام ضد میهنی علیرغم آنکه امکان باز پس گیری بحرین را داشت به دستور انگلیسی ها اجازه جدایی بحرین از ایران را صادر کرد و بخشی از خاک و ملت ایران را به اعراب بخشید و مسبب بدبختی امروز بحرینی ها که توسط سعودی ها قتل عام می شوند محمد رضا شاه است !
یمن هم در طول تاریخ بخشی از ایران و در مقاطعی تحت الحمایه ایران بوده و حاکم آن را ایران تعیین می کرده است.
هشتم سپتامبر پانصدو شصت و دو میلادی ( هفده شهریور ) چند تن از سران یمن در تالار طاق کسری در شهر تیسفون ( سی و شش کیلومتری بغداد امروزی ) با خسرو انوشیروان پادشاه ایران ملاقات کردند و از او خواستند که برای اخراج حبشی ها به یمن کمک کند.
ارتش مسیحیان حبشه به یمن حمله ور شده و یمن را تسخیر کرده بود.
به نوشته تاریخ طبری انوشیروان دستور داد سپاه کرمان سپاه فارس (استان فارس) با ناوگان جنگی عازم یمن شوند.
آنچه گفته شد گوشه کوچکی از تاریخ سیطره ایران بر منطقه از خلیج فارس تا دریای مدیترانه است، اما امروزه به دلیل تحریک سلطه جویان و نو استعمارگران شیخ نشین های مینیاتوری خلیج فارس ادعای حاکمیت بر خاک ایران دارند و سه جزیره ایرانی را طلب می کنند ! ( برای آگاهی بیشتر رجوع کنید به : " سلطه جویان و استعمارگران در خلیج فارس - اسکندر دلدم - انتشارات نوین تهران )

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر