دوشنبه

پول ناپاك!

ماجراي توزيع سازمان يافته پول بين 170 نماينده مجلس هشتم كه از سوي معاون اول احمدي‌نژاد مطرح شد، همچنان با سؤالات زيادي مواجه است. اما در ميان همه ابهام‌ها تنها يك نام به صراحت بيان شده و آن هم نام محمدرضا باهنر، نايب‌رييس مجالس هشتم و نهم است. پس از آنكه رحيمي در نامه‌اي به احمدي‌نژاد اين موضوع را تشريح كرد، وكيل او هم در توضيح ماجرا گفت : «نام باهنر به خاطر دريافت مبلغ كمك به نمايندگان از طرف جابر ابدالي در پرونده وجود دارد.» آقاي باهنر در دادگاه رحيمي حضور نخواهد يافت اما شهادتنامه‌اي نوشته است كه ما براي روز دادگاه رحيمي در پرونده قرار داده‌ايم. اين نامه رسانه‌اي نشده است و نمي‌توانم محتواي آن را آشكار كنم تا بعد.» كمال‌الدين پيرمؤذن هم بعد از درخواست اعلام نام گيرندگان كمك از رحيمي، به رسانه‌ها گفته بود: «از همكاران در مجلس شنيده‌ام كه اين پرداخت‌ها در دو نوبت در يك هفته انجام شده است و آقاي باهنر هم در جريان يك بار اين پرداخت‌ها بوده است.» شايد بيشتر شدن همين زمزمه‌ها باعث شد كه نايب رييس مجالس هشتم و نهم به بيان توضيح در اين باره بپردازد. او البته ابتدا گفت كه درباره ادعاي رحيمي حرفي نمي‌زند، اما در ادامه كمك گرفتن كانديداها را امري طبيعي دانست و افزود: «افرادي كه از رحيمي پول گرفته‌اند از ناپاك بودن منشأ اين پول‌ها باخبر نبوده‌اند.» باهنر در مورد ادعاي وكيل رحيمي نيز گفته: «... بنده از محتواي داخل پرونده و برخي مسايل آن اطلاعي ندارم. دادگاه ايشان غيرعلني و محرمانه بوده و اگر قرار به انتشار جزييات آن باشد طبعاً خودشان اين كار را انجام مي‌دهند.»

به گزارش ايسنا، نايب رييس مجلس افزود: «اينطور مطرح شده كه آقاي رحيمي پولي گرفته و آن را به تعدادي از كانديداها داده است. مثلاً هر كانديدا از اين ميزان پول به طور ميانگين پنج درصد هزينه‌هايشان است احتمالاً كانديداها هم نمي‌دانستند منشأ اين پول ناپاك است. اگر مجموعه‌اي از رقباي اصولگرا يعني اصلاح‌طلبان بخواهند اينطور از اين موضوع استفاده كنند كه هشت سال پيش كانديداهاي اصولگرا پنج ميليون پول كه منشأ درستي هم نداشته براي انتخابات گرفته و خرج كرده‌اند بداخلاقي انتخاباتي را در پيش گرفته‌اند.»
اين فرمايشات حاج‌آقا باهنر بنده را ياد خاطره‌اي از شهيد «هاشمي‌نژاد» انداخت.
يكي از نزديكان ايشان تعريف مي‌كرد شهيد هاشمي‌نژاد بقدري به رعايت حرام و حلال متعهد و مكلّف بود كه حتي اگر «غذاي نذري» به در خانه‌اش مي‌آوردند اگر مطمئن نمي‌شد كه «غذاي نذري» با پول پاك و طيب و طاهر تهيه شده است، قبول نمي‌كرد و نمي‌گرفت.
چطور است كه نمايندگان محترم كه در همه امور تحقيق و تفحص مي‌كنند در مورد پولي كه بين آنها پخش مي‌كنند تا در مورد استيضاح وزير كشور مرحوم كردان (به علت افشاي تقلبي بودن مدرك دكتراي آكسفورد!) با دولت همراهي كنند تحقيق مختصري نمي‌كنند تا معلوم شود اين پول كلان از كيسه و سرمايه شخصي حاج آقا محمدرضا رحيمي نبوده و منشاء پاكي ندارد! از اين قبيل اتفاقات و رد و بدل شدن پول‌هاي ناپاك و پولشويي و اختلاس و دزدي و مفاسد مالي و اقتصادي و غارت بيت‌المال و وجوه بانك‌ها و پول نفت‌هاي صادر شده توسط «ب.ز!» در سالهاي اخير آنقدر اتفاق افتاده كه قبح آن در جامعه ريخته شده و هر كسي دست خود را به پول‌هاي ناپاك آلوده نكند متهم به بي‌عرضگي و مُنگل بودن و ساده‌لوحي و عقب مانده از قافله مي‌شود.
در ضمن اين رقم پول ناپاك توزيع شده در مجلس در مقايسه با ارقام پول‌هاي ناپاك خورده شده در سالهاي اخير چندان اهميتي ندارد، اهميت آن در شخصيت مجلس و شأن مجلس و نمايندگان محترم است كه آنها را عصاره فضائل ملت ناميده‌اند و گفته‌اند در رأس امور است.
به همين دليل نمايندگان محترم قبل از تحقيق و تفحص در مورد مفاسد اقتصادي مملكت  بايد متوجه باشند براي آنها دام مالي و اقتصادي نچينند و سياست‌بازان موجب وهن مجلس كه در رأس امور است نشوند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر