دوشنبه

دريافت عوارض خروج از خانه!

از اخبار جالب توجه براي تهران‌نشين‌ها (محكومين به زندگي در تهران با اعمال شاقه!) يكي هم دريافت عوارض عبور از تونل‌هاي شهري تهران و بزرگراه‌ها بود!
در گذشته خانه‌هاي داراي مساحت كمتر از يكصدمتر مربع، از پرداخت عوارض نوسازي معاف بودند.
خيلي از عوارض ديگر هم وجود نداشت، حاليه انواع و اقسام عوارض و ماليات‌ها گرفته مي‌شود و در قبال آن حالي هم به مردم نمي‌دهند! عوارض آسفالت و سطح شهر و شماره‌گذاري و ده‌ها نوع عوارض ديگر از صاحبان خودروها مي‌گيرند و بعد اگر همين مالك خودرو كه عوارض سطح شهر و آسفالت و غيره و غيره را داده بود بخواهد چند دقيقه اتومبيل خود را روي آسفالت كنار خيابان پارك كند چند نفر به عناوين و اسامي مختلف، از جمله پاركبان بالاي سرش ظهور مي‌كنند و قبض كلفتي به دستش مي‌‌دهند!
دريافت عوارض از ساكنان تهران كه خود مبتلا به ده‌ها عوارض كُشنده از جمله سمي بودن هواي تهران هستند به قدري به مذاق مديران محترم خوش آمده كه حاليه به فكر نقره‌داغ كردن ماشين‌هاي عبوري از بزرگراه‌ها و تونل‌هاي تهران افتاده‌اند!
به عقيده ما دريافت ده‌ها نوع عوارض از محكومين به زندگي در تهران كار درستي نيست و بايد همه اين عوارض‌ها را تجميع كرد و به عنوان عوارض خروج از منزل صبح به صبح مبلغ كلاني از عزيزان مغروق در هواي آلوده تهران اخذ نمود.
معني ندارد كه كسي بدون پرداخت عوارض از خانه خارج شده وپا به كوچه و خيابان بگذارد!
دريافت عوارض «خروج از خانه» از محكومين سرگرم گذراندن دوران عمر اجباري در تهران هم كسري بودجه را پوشش مي‌دهد و هم با جمع‌آوري نقدينگي به رفع مشكلات اقتصادي كشور كمك مي‌كند! البته اگر نقدينگي باقي مانده باشد، چون برخلاف آنكه مسئولين محترم مداوم از سرگرداني مقادير كلاني نقدينگي در اقتصاد كشور حرف مي‌زنند، در واقعيت آنچه كه وجود دارد «نسيه‌گي!» در جامعه است و حاليه قيمت‌ها به قدري گران شده‌اند كه قشر ضعيف و زير خط استوا (!) براي خريد يك عدد نان و چند دانه تخم‌مرغ هم  بايد از بقال سر كوچه نسيه خريد كنند!
همين روش براي حل مشكلات آب و فاضلاب و ساير خدمات هم كاربرد دارد.
در گذشته نه چندان دور قبوض آب و برق سه ماه سه ماه صادر مي‌شدند، كم‌كم شد 5/2 ماه به 5/2 ماه ، بعد كردند دو ماه دو ماه! اخيراً هنوز قبض قبلي پرداخت نشده قبض جديد را به داخل خانه مي‌اندازند!
پيشنهاد مي‌شود كار را يكسره كرده و با گماردن مأمور براي شهروندان محترم، تا  كسي يك ليوان آب نوشيد و يا با يك آفتابه آب داخل توالت شد در جا قبض مصرفي را به دستش بدهند!
به هر تقدير خوب نيست دولت محترم اين همه با شهروندان و شهرك‌وندان و روستاوندان (!) كنار بيايد و اجازه بدهد عوارض نداده از خانه بيرون بيايند، يا اينكه امروز آب بخورند و سر ماه قبض آن را بپردازند. بهتر است اول سال پيش‌ پيش كليه قبوض و عوارض را حساب كرده و يكجا از مردم بگيرند تا اين مردم باشند كه اين همه از گراني و عوارض و ماليات و كمبود و نبود و فلان و فلان انتقاد نكنند و نق نزنند!





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر