دوشنبه

لزوم تعطيل پروژه فاضلاب!


با كاهش قيمت نفت و لاجرم درآمد جمهوري اسلامي، مسئولين دلسوز مرتب مردم را به صرفه‌جويي و حتي امساك از خوردن سه وعده غذا و اكتفا به يك وعده، توصيه مي‌كنند كه صد البته توصيه بجا و درستي است و اگر مردم به جاي سه وعده غذا به يك وعده نان و پنير اكتفا كنند بار سنگيني از روي مخارج آنها برداشته مي‌شود.
خوشبختانه با گراني گوشت و شير و لبنيات و برنج و روغن و ميوه و ساير اقلام غذايي بسياري از مردم كه سابق بر اين به فكر سلامتي خود و خانواده‌اشان نبودند و دو سيخ كوبيده و گاهي يك ديزي آبگوشت به بدن مي‌زدند يا ناپرهيزي كرده گاه گداري يه گل شيريني به دل و روده خود روانه مي‌ساختند،‌ اجباراً دست از خوردن كشيده و به اصطلاح دچار سعادت اجباري شده و خطر ابتلا  به كلسترول و چربي و قند خون و غيره و ذالك از سرشان دور شده و مشكل چاقي هم كه سابقاً در عده‌اي از امت هميشه در صحنه وجود داشت كاملاً در حال بهبود است و اگر وضع افزايش قيمت‌ها (يا به قول مسئولين دولتي كاهش تورم!!) همينطور پيش برود به زودي لاغرترين ملت دنيا خواهيم شد!
اما به توصيه‌هاي مسئولين محترم به نخوردن و نياشاميدن چندان نيازي نيست و هيچ دخلي ندارد كه فردي از تريبون عمومي مردم را توصيه به نخوردن كند!
در واقع عموم كساني كه دريافتي و حقوق و درآمدشان حول و حوش يك و يك و نيم ميليون تومان دور مي‌زند و از آنها به عنوان اقشار آسيب‌پذير نام برده مي‌شود و بقيه كه اين درآمد را هم ندارند (معروف به زير خط فقري‌ها!) مدتهاست كه با حداقل دريافتي از راه دهان (!) زندگي مي‌كنند كه حتي نمي‌شود نام آن را «وعده غذايي» گذاشت! با اين اوصاف معلوم نيست حالا كه صحبت از صرفه‌جويي و ريخت و پاش در هزينه‌ها است چرا سرگرم ساختن شبكه فاضلاب هستند و بيهوده بودجه عظيمي را صرف ساختن شبكه فاضلاب مي‌كنند؟
زيرا با اين توصيه‌ يكي از مقامات عاليه داير بر نخوردن سه وعده غذا، و با اين گراني‌ها و كمبود درآمدها مردم چيز زيادي نمي‌خورند كه خروجي قابل توجهي داشته و نياز به فاضلاب باشد!!
ما به سهم خود از توصيه آن مقام عالي در مورد «نخوردن» استقبال مي‌كنيم و اميدواريم آنهايي هم كه «عادت» كرده‌اند سه هزار و  ده هزار و بيست هزار و سي‌هزار ميلياردي و ... در هر وعده مي‌خورند، به يك وعده خوردن اكتفا كرده تا در هزينه‌ها صرفه‌جويي گردد!!
در پايان اگرچه اين بيت چندان ربطي به مطلب ما ندارد اما چون در آن واژه فاضلاب ديده مي‌شود براي تنبه كساني كه در اختلاس‌ها و سوءاستفاده‌هاي خود يحتمل از روي فاضلاب هم بلند مي‌كنند مي‌خورند، آن را در اينجا مي‌آوريم:
گيرم پدر تو بود فاضلاب                     از فاضلاب پدر تو را چه حاصلاب!!







هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر