سه‌شنبه

اقدام اساسي براي حل مشكل بي‌‌آبي تهران !


مدتي است مسئولان و مديران سختكوش كه در همه حال به فكر رفاه ابناء بشر، از جمله امت محترم ساكن تهران هستند، صحبت از خشك شدن سدهاي تأمين كننده آب شرب تهران و به اتمام رسيدن عنقريب آب‌هاي زيرزميني (آلوده به فاضلاب و نجاست انساني) مي‌كنند و در آخرين اظهارات مژده دادند كه با اين وضعيت از بهار سال آينده آب تهران جيره‌بندي مي‌گردد!
معلوم نيست اگر تهران آب ندارد چرا اين همه ساخت و ساز جديد انجام مي‌شود و هر كجا قطعه‌زميني احياناً پيدا مي‌شود فوراً يك مركز خريد چاق و چله روي آن بنا مي‌شود!
مرتب مي‌گويند تهران آب ندارد، معابر و خيابان‌هايش كشش اين همه خودرو را ندارند، وضعيت هوا و محيط زيست آن نگران كننده است و در عين حال مرتب تهران را از طول و عرض و ارتفاع گسترش مي‌دهند.
حتي اخيراً به كوه و كوهستان‌هاي شمال تهران هم رحم نكرده و با تمام توان سرگرم برج‌سازي در ارتفاعات هستند!
البته نبايدتصور كرد مسئولين محترم به فكر راه و چاره و حل اين مشكلات و مسايل نيستند. اول اينكه عده‌اي از مديران دلسوز مرتب مصاحبه مي‌كنند و مي‌گويند چند سالي است (علي‌الخصوص امسال) بارندگي نداشته‌ايم!
خوب است اين مديران محترم مصاحبه مي‌كنند و اين مطلب را به اطلاع امت هميشه در صحنه مي‌رسانند،‌ والا ساكنان تهران اصلاً متوجه نمي‌شدند كه امسال باران و برف نيامده است!
اقدام تحسين‌برانگيز ديگر تصويب افزايش نرخ آب مصرفي مشتركين تهراني بود كه باعث مي‌شود ساكنان تهران به طور كلي برايشان نوشيدن آب صرف نكند و قيد آب خوردن را بزنند!
البته با گران شدن ارزاق عمومي وگوشت و مرغ و برنج و ساير اقلام مصرفي كه سابق بر اين امت هميشه در صحنه طبق يك عادت بد طاغوتي به شكم و دل و روده خود سرازير مي‌كردند مدتي است مراجعه به موال و قضاي حاجت هم كاهش پيدا كرده و در نتيجه مصرف آب براي انجام عمل شستشوي مخرج (طهارت) هم به نحو چشمگيري كاهش يافته و اگر مابقي هم كه هنوز دستشان به دهانشان مي‌رسد و لب به غذا مي‌زنند، به جاي دست به آب رفتن و استفاده از آب، دست به خاك بروند و با سنگ و كلوخ خود را پاك كنند ميزان مصرف آب كاهش بيشتري پيدا خواهد كرد!
در پايان خدمت مسئولان و مديران محترم پيشنهاد مي‌گردد چون تهران گرفتار نداشتن آب و ترافيك سنگين و آلودگي هوا و آلودگي صوتي و گراني مسكن و اجاره خانه و انواع واقسام آلودگي‌هاي ديگر هست، بهترين راه نجات تهران از اين مشكلات و مسايل غيرقابل حل اين است كه وقتي در تعطيلات عيد نوروز ده ـ پانزده ميليون تهراني روستايي‌الاصل براي ديد و بازديد اقوام و همولايتي‌ها به مسقط‌الرأس خود برمي‌گردند مسئولين محترم ورودي‌هاي تهران را مسدود كنند تا كساني كه از تهران خارج شده‌اند ديگر موفق به بازگشت به اين شهر بحران‌زده نشوند!
بدين ترتيب با خالي شدن تهران محيط براي زندگي و اعمال مديريت مسئولين محترم آرام و قابل تحمل مي‌گردد و مسايل تهران بطور ريشه‌اي حل مي‌شود!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر