سه‌شنبه

واردات آب آشاميدني از چين!

در حال حاضر به يُمن دوز بالاي وطنخواهي و عشق به ميهن و تعصب به حمايت از توليدات وطني از سوزن چرخ خياطي تا اتوبوس خطوط اتوبوسراني شهري و بين شهري و واگن مترو ـ اتومبيل و چادر مشكي و تسبيح و جانماز و زنجير ايام سينه‌زني و گردو ـ لواشك ـ روغن زيتون و روغن وازلين و انواع و اقسام اقلام ريز و درشت از جمهوري خلق چين وارد كشور مي‌شود و چرخ اقتصاد مي‌گردد!
البته چين به سراسر جهان صادرات دارد و حتي به كشورهاي پيشرفته صنعتي و طراز اول جهان نظير شيطان بزرگ و شيطان متوسط و شيطان كوچك و ميكروشيطان‌ها هم كالا صادر مي‌كند، با اين تفاوت كه به آن كشورها مطابق استانداردهاي قابل قبول جهاني جنس مي‌فروشد، و به ما كالاهاي تهيه شده از مواد ضايعاتي مي‌فرستد!
في‌المثل قطعات كاميون‌ها و كشنده‌هاي «هوو»ي ساخت چين به قدري بي‌كيفيت هستند كه با نزديك شدن لنت ترمز ضايعاتي به صفحه ديسك باعث چيه شدن كاميون و كشته شدن عده‌اي مي‌گردد (كه تاكنون جان عده كثيري از هموطنان را گرفته و آنها را از خرج و مخارج سنگين زندگي و بهاي گران قبوض مصرفي آب، برق، گاز و تلفن نجات داده است!!)
يا تايرهاي اتومبيل ساخت چين با يكي دو بار چرخ زدن در خيابان‌ها صاف شده و ذرات لاستيك پخش شده در هوا به ريه‌هاي امت هميشه در خيابان‌ها مي‌رود!
ما خودمان بچگي كرديم يك تسبيح چيني خريديم در همان اولين استخاره‌اي كه آمديم با اين تسبيح بگيريم نخ آن پاره شد و دانه‌هاي تسبيح گم و گور شدند.
علي‌ايحال خلاف ادب است اسم چين آمد حرف‌هايي زديم كه جاي آن اينجا نبود!!
غرض ما از نوشتن اين سطور رفع نگراني امت در آينده تشنه و دست به آب نرفته از كمبود آب است.
همانطور كه حتماً همه روزه مي‌شنويد، مسئولان وزارت نيرو به موازات گران‌سازي روزمره نرخ آب و بستن چند نوع ماليات و عوارض روي قبوض آب مصرفي مردم هشدار مي‌دهند كه سال آينده وضع آب بحراني شده و علاوه بر كاهش فشار آب مجبور به سهميه‌بندي هم خواهيم بود!
به عقيده ما از ميان رفتن منابع آب اصلاً جاي نگراني ندارد و مسئولين محترم با رابطه خوبي كه با مسئولين چيني دارند مي‌توانند آب چيني‌ها را بياورند و مشكل آّب را حل كنند. الساعه همه چيز از چين مي‌آيد، چه اشكال دارد آب چيني هم وارد كنند؟
منتهي بايد متوجه باشند چيني‌ها كه استاد توليد انواع و اقسام محصولات و نيازهاي مصرفي از ضايعات هستند، آب ضايعاتي دست مسئولين محترم ندهند و ايضاً ماموراني كه براي آوردن آب اعزام مي‌شوند افراد صالح و درستكاري باشند و خداي ناكرده در معامله فوق حق و حساب و رشوه و پورسانت نگيرند كه بعد مدتي معلوم شود عده‌اي از روي آب چيني‌ها هم خورده‌اند! راهكار دوم كه باعث خودكفايي و قطع وابستگي به آب خارجي‌ها مي‌شود اين است كه از روش‌هاي فضايي ناسا كه در ايستگاههاي فضايي بين‌المللي استفاده مي‌شود و طي آن فضانوردان ادرار خود را تصفيه كرده و مجدداً نوش‌جان مي‌كنند، در اينجا هم اين روش مورد استفاده قرار بگيرد، به ويژه آنكه مردم در اين سالهاي اخير به نوشيدن آب آلوده به فاضلاب عادت كرده‌اند و نسبت به بو و مزه بد آب حساس نيستند!
بهرحال وظيفه ما بود اين پيشنهادات را مجاني در اختيار مسئولين محترم قرار دهيم!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر