سه‌شنبه

لزوم تبديل عيد به عزاداري !


يكي از مشكلات بزرگ دولت و امت در جمهوري اسلامي حلول عيد نوروز و تعطيلات عيد و ديد و بازديد مردم از يكديگر است.
به نظر مي‌رسد گنجانيدن عيد نوروز در تقويم ملي ايرانيان از توطئه‌هاي شيطان بزرگ و همكاران انگليسي و فرانسوي و آلماني و ايتاليايي و ساير وابستگانش منجمله صهيونيزم بين‌الملل براي ضربه‌ زدن به ما بوده است و جاي تعجب دارد كه عليرغم از ميان بردن تمام آثار و علايم استكباري در سالهاي اخير، از تخريب جنگل‌ها وحيات وحش گرفته تا آثار باستاني ثبت شده و غيره و ذالك، هنوز برخورد جدي با پديده شوم «عيد نوروز» به عمل نيامده است.
ممكن است عده‌اي بگويند عيد نوروز تاريخ چند هزارساله دارد، در حاليكه تاريخ شيطان بزرگ به 300 سال هم نمي‌رسد!
در جواب اين منتقدين بايد گفت: «از شيطان هر چه بگويي برمي‌آيد!»
شيطان بزرگ قبل از رسيدن پاي كريستف‌كلمب به ينگه دنيا و شكل‌گيري آمريكاي كنوني فكر چنين روزهايي براي ضربه زدن به ما را كرده و عيد نوروز را به تقويم ما فرو كرده و چپانده است.
بهرحال بحث ما اين نيست كه اول عيد نوروز بوجود آمد يا آمريكاي شيطان!
حاليه بايد فكري براي اقتصاد جمهور و جمهوري كرد و چون نمي‌شود جلوي دور زدن تحريم‌ها توسط برادران عزيز و به يغما بردن سي هزار و سي و چند هزار ميليارد تومان توسط امثال مه‌آفريدها و زنجان بابكي‌ها و غيره و ذالك را گرفت و از ريخت و پاش‌ها و هزينه‌هاي زائد جلوگيري يا دولت را كوچك و كارآمد كرد، و در عين حال آمريكا هم كه اهل پايين كشيدن نبود با كمك عربستان قيمت نفت را پايين كشيده و دولت را مجبور به قطع وابستگي كشور به درآمدهاي نفتي، و وابستگي به جيب خالي مردم كرده است به نظر مي‌رسد يكي از بهترين راه‌هاي كمك به تأمين كسري بودجه دولت جمع كردن بساط عيد نوروز و تبديل آن به ايام عزاداري است!
بطوري كه اطلاع داريد دولت مجبور است به مناسبت حلول عيد همه ساله مبالغي را به خيل عظيم حقوق‌بگيران عيدي بدهد (كه امسال از قرار به هر حقوق‌بگير ششصد هزار و پانصد تومان (پول چند كيلو گوشت و ميوه) داده است.)
در صورتي كه عيد نوروز غيرقانوني و از توطئه‌هاي شيطان بزرگ براي لطمه زدن به دولت معرفي و به دادگاه جلب شود، دولت محترم ديگر مجبور به پرداخت عيدي به ميليون‌ها حقوق‌بگير نيست، و نه تنها مشكل كسري بودجه حل خواهد شد، بلكه مبالغ عظيمي باقي خواهد ماند كه مي‌تواند مورد اختلاس و سوءاستفاده مالي كساني كه هنوز موفق به گرفتن سهم خود و فرار به كانادا نشده‌اند قرار بگيرد!
البته فقط حذف عيدي نوروز كافي نيست و بايد اين عيد طاغوتي و استكباري به عزا و ايام عزاداري تبديل شود تا همانطور كه در ايام عزاداري به مردم غذاي نذري داده مي‌شود، افرادي كه دستشان به گوشت و مواد پروتئيني و برنج و روغن و ميوه نمي‌رسد در اين ايام يك پلوي حسابي بخورند و آبي زير پوستشان بيفتد!
اخيراً يكي از مسئولين محترم كارگري اعلام كرده است كه 70 درصد كارگران زير خط فقر هستند و مواد غذايي براي آنها حكم كالاي لوكس را پيدا كرده است!
اگر اين طرح ابتكاري ما مورد توجه قرار بگيرد اين 70 درصد هم در ايام عزاداري عيد با خوردن غذاي نذري يك چند روزي از زير خط فقر يحتمل بيرون بجهند!
البته حالا هم با اين سطح حقوق‌هاي كارگري و كارمندي و اين عيدي ششصد هزار توماني همه طبقات ضعيف كه نيازمند خريد كفش و لباس براي فرزندان خود، يا گلاب به روتون دادن عيدي به زن و بچه و بچه ميهمان‌‌ها هستند، عيد نيامده جملگي عزادار هستند!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر