دوشنبه

راه‌حل مشكلات

يكي از بزرگان فرموده‌اند امت مسلمان براي مبارزه با تحريم‌ها و به خاك ماليدن پوز استكبار روزي يك وعده بيشتر غذا نخورند!
اين بسيار توصيه خوبي است و اگر امت هميشه در صحنه دست از غذا خوردن بردارند تمام مشكلات مربوط به كمبودها و گراني‌ها و واردات مواد غذايي از خارج حل مي‌شود و علاوه بر آن چون چيزي نمي‌خورند مستراح هم نمي‌روند به جاي گذران بخشي از عمر خود براي قضاي حاجت، كه موجب آلودگي‌ آب‌هاي زيرزميني به نجاست انساني هم مي‌شود، وقت بيشتري براي مبارزه با استكبار جهاني بي‌ادب و بي‌شخصيت خواهند داشت.
اگر دامنه اين ورژن(!) و اين قبيل توصيه‌ها گسترش يابد و ساير مسئولين محترم هم به روش‌هاي اين چنيني متوسل شوند كل مشكلات جمهوري اسلامي حل و فصل خواهد شد و نه تنها ديگر كمبود بودجه و كسري بودجه نخواهيم داشت، بلكه مبالغ بيشتري نصيب كساني كه چندصد ميليارد و چند هزار ميليارد به بدن مي‌زنند خواهد گرديد!
مثلاً براي رفع مشكل كمبود مدرسه و كلاس درس و نبودن بودجه كافي جهت آموزش و پرورش، بجاست كه مردم بچه‌هاي خود را به مدرسه نفرستند.
يا في‌المثل براي رفع مشكل مسكن بهتر است مردم شبانه روز در خيابان قدم بزنند يا مثل «بمبئي هند» در كنار خيابان و معابر عمومي بخوابند تا احتياج به مسكن نداشته باشند.
حتي مي‌شود با تقسيم كارتن بين مردم همه آنها را كارتن خواب كرد، در آن صورت ديگر احتياجي به وزارت مسكن هم نيست و مي‌شود به جاي آن وزارت كارتن‌خوابي ايجاد نمود.
عجيب است تا به حال كسي به اين شيوه فكر نكرده بود، اگر اين روش‌هاي مديريتي به كار گرفته شود كل مشكلات حل مي‌شود، مثلاً براي حل مشكل بيكاري اصولاً آن عده‌اي هم كه كار دارند بايد كار نكنند تا تفاوت ميان شاغلين و بيكاران برداشته شود!
يا براي حل مشكل ترافيك كشنده شهرها مردم بايد در خانه‌ها بمانند و بيرون نيايند!
براي حل مشكل كم‌آبي هم مردم بايد آب نخورند و به جاي آن نوشابه سر بكشند!
خودتان در اين زمينه زحمت بكشيد و بقيه مطلب را ادامه دهيد، با كمي تفكر وتعقل متوجه مي‌شويد كه مشكل بزرگ مردم هستند كه مي‌خواهند غذا بخورند، خانه و مسكن داشته باشند، بچه‌هايشان را به مدرسه بفرستند، جوانانشان ازدواج كنند و از ساير امكانات زندگي و رفاهي هم برخوردار باشند، والا مديران محترم كه مشكلي در اداره امور ندارند! اين زياده‌خواهي‌ها به جايي رسيده كه مردم نسبت به آلودگي هوا هم معترض هستند و بعضا ً مي‌گويند هواي پاك مي‌خواهيم! در حالي كه راه‌حل ساده آلودگي هوا هم همين است كه مردم نفس نكشند تا روي آلودگي‌ هوا كم شود!!




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر